בית המשפט המחוזי הורה בשבוע שעבר על שחרורו של סער אופיר למעצר בית, זאת לאחר למעלה משנה בה שהה במעצר בגין אישומים על התעללות במחבל המזוהה עם חמאס. חרף ההחלטה, ביקשה פרקליטות המדינה עיכוב ביצוע של 48 שעות – במטרה לשקול האם להגיש ערעור לבית המשפט העליון, כך מעדכן כתבנו לענייני משפט יאיר אלטמן.
בהחלטתו אימץ השופט מאור אבן חן את המלצת שירות המבחן, שהמליץ על שחרורו של אופיר למעצר בית. עם זאת, הפרקליטות מסרה לבית המשפט כי לא הספיקה לקבל החלטה סופית לגבי ערעור, אף שההחלטה פורסמה כבר ביום שלישי, וביקשה עיכוב נוסף בהליך. השופט נעתר לבקשה, ובכך נדחה מועד שחרורו של אופיר.

שנה מאחורי הסורגים: סער אופיר ישוחרר למעצר בית
אימו של אופיר, נירית אופיר, אמרה בתגובה לכתבנו לענייני משפט יאיר אלטמן: "לצערנו מדובר בעינוי דין לשמו. זו כבר הפעם השנייה שבית המשפט מורה על שחרורו של סער, אבל המדינה גוררת רגליים".
סנגוריו של אופיר, עורכי הדין שלומי מלכה ואושרי קולני, בירכו על החלטת השחרור: "מלכתחילה טענו כי לא היה מקום להמשך הפגיעה בחפותו. כעת הדברים קיבלו ביטוי בהחלטה שיפוטית. אם המדינה תחליט לערער – נתמודד עם ההליך בבית המשפט העליון".

כזכור, סער אופיר נעצר ביולי 2024, תחילה בחשד למעורבות בהריגת מחבל חמאס ביום מתקפת השבעה באוקטובר, אולם התיק נגדו ונגד נוספים נסגר בינואר השנה מחוסר ראיות. בהמשך נעצר מחדש, הפעם בגין חשד להתעללות בעצור ערבי שנעצר על ידי כוחותינו.
נגד אופיר נפתחו במהלך השנתיים האחרונות שבעה תיקים נוספים, אך על פי עורך הדין שלו, כולם נסגרו מחוסר אשמה. עוד טען עורך הדין כי "חלקו של המשיב באירועים הוא קטן, יחסית לחלקם של החיילים שהיו במקום האירוע".
