לוחמי המשמר הלאומי ובלשי היחידה המרכזית (ימ"ר) של מרחב נגב עצרו אמש (מוצאי שבת) ברהט שלושה תושבי רצועת עזה, ששהו בישראל באופן בלתי חוקי. במהלך המעצר, נתפסו ברשות השלושה עשרות קליעים של תחמושת צבאית, אשר חשודה כגנובה.
בהודעה רשמית מטעם המשטרה נמסר כי שלושת העזתים חדרו לשטח ישראל ב-7 באוקטובר, תוך ניצול הפריצה בגדר הגבול במהלך מתקפת הטרור של חמאס, ומאז שהו בארץ באופן לא חוקי.

מנגד, גורמים במערכת הביטחון מציגים גרסה שונה לאירועים. על פי טענתם, אין מדובר במחבלים שחדרו ב"שבת השחורה", אלא בשוהים בלתי חוקיים (שב"חים) עזתים, שנכנסו לישראל עוד טרם פרוץ המלחמה באמצעות אישורי כניסה, ונשארו בארץ ללא היתר.
שלושת העצורים הועברו להמשך תחקור במתקן הכליאה שדה תימן.
