לוחמי המשמר הלאומי ובלשי ימ"ר נגב עצרו אמש (מוצאי שבת) ברהט שלושה תושבי עזה ששהו בישראל באופן בלתי חוקי מאז מתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר. על פי הודעת המשטרה, השלושה ניצלו את הפריצה בגבול כדי לחדור לישראל, ובזמן מעצרם נתפסו ברשותם עשרות קליעים של תחמושת צבאית החשודה כגנובה.
נתוני המבצע: טיל RPG ועשרות אלפי כדורים
לצד מעצר העזתים, הציגה המשטרה נתונים המצביעים על צניחה של 93% באירועי הירי בנגב. במהלך החודש האחרון נתפסו 70 כלי נשק צבאיים גנובים, טיל RPG, לבנות חבלה ולמעלה מ-50 אלף קליעי תחמושת.

במהלך המבצע נעצרו מעל 300 חשודים והוגשו 67 כתבי אישום, בעיקר בעבירות של החזקת אמצעי לחימה ואלימות חמורה. בנוסף, מאות שוהים בלתי חוקיים נוספים אותרו וגורשו, ו-39 עבריינים הורחקו מהאזור בצווי הרחקה.
עימותים בשטח: פציעות וניסיונות דריסה
הפעילות המשטרתית, שכללה כמעט 8,000 שוטרים ולוחמים, לוותה בחיכוך גבוה עם גורמים פליליים. מהמשטרה נמסר כי במהלך החודש נפצעו שבעה שוטרים, וכי הכוחות התמודדו עם שלושה ניסיונות דריסה ואירועי בריחה שסיכנו את חייהם.
במקביל למאבק באמל"ח, בוצעה אכיפה בתחומי הסמים והתנועה: נתפסו 23 ק"ג סמים, הושבתו מעל 200 כלי רכב וחולקו קנסות בהיקף של כמיליון שקלים בשיתוף גורמי רגולציה.

מהמשטרה נמסר כי המבצע נועד לבלום את סכסוכי המשפחות ונקמות הדם בנגב, וכי הפעילות המוגברת תימשך כדי לחזק את שלטון החוק באזור.
