accessibility-icon
share-icon
צילום: USSOUTHCOM

ונצואלה זועמת: האמריקנים עצרו מכלית שלנו - זו פיראטיות

אדם מיכלשווילי

אדם מיכלשווילי

א טבת ה'תשפו (21.12.25)

2

6

like

0

dislike

ונצואלה מאשימה את ארה"ב ב"חטיפת מכלית נפט ואנשי צוותה" במים בינלאומיים, ומזהירה מפני הפרה בוטה של החוק הבינלאומי • הגינוי החריף מגיע לאחר פשיטה נוספת של כוחות אמריקניים על מכלית שיצאה מהמדינה • בוושינגטון מצדיקים: "הנפט מממן טרור סמים - לא נעצור עד שנחסום אותו"


ממשלת ונצואלה גינתה הלילה (בין שבת לראשון) בחריפות את פעולתה של ארצות הברית, שהשתלטה על מכלית נפט שיצאה מחופיה, וכינתה את האירוע "מעשה חמור של פיראטיות בינלאומית". בהודעה שפורסמה מטעם השלטון בקראקס נמסר כי מדובר ב"חטיפה של כלי שיט פרטי והיעלמות כפויה של אנשי הצוות שלו, שנעשו על ידי אנשי צבא אמריקניים במים בינלאומיים".

לטענת ונצואלה, מדובר בפעולה חמורה שמפרה את החוק הבינלאומי, ובממשל הבהירו כי בכוונתם לפנות למועצת הביטחון של האו"ם כדי לדווח על האירוע. "נמשיך להגן על הריבונות והמשאבים שלנו מול התוקפנות הבלתי חוקית הזו", נמסר בהודעת משרד החוץ בוונצואלה.

תיעוד ההשתלטות על מכלית הנפט

הגינוי החריף מגיע לאחר פעולה מבצעית רחבת היקף שנערכה אמש, במהלכה השתלט צוות תגובה ימית מיוחד של משמר החופים בארה"ב (MSRT), בגיבוי כוחות הצי, על מכלית נפט שעגנה לאחרונה בנמלי ונצואלה.

השרה לביטחון המולדת, כריסטי נואם, אישרה את פרטי המבצע והסבירה את הקשר הישיר בין ייצוא הנפט של מדורו לביטחון הפנים האמריקני: "זוהי פעולה מוצלחת בהנחיית הנשיא כדי להבטיח שאנו הודפים משטר שמציף באופן שיטתי את המדינה שלנו בסמים קטלניים והורג את הדור הבא של האמריקאים".

החנק על ונצואלה מתהדק: צבא ארה"ב השתלט על מכלית נוספת | צפו

החנק על ונצואלה מתהדק: צבא ארה"ב השתלט על מכלית נוספת | צפו

1
20.12.25|אפרת ברינר

בדבריה, נואם לא חסכה באיומים כלפי המבריחים המנסים לעקוף את הסנקציות: "ארצות הברית תמשיך לרדוף אחר התנועה הבלתי חוקית של נפט תחת סנקציות המשמשת למימון טרור סמים באזור. נמצא אתכם, ונעצור אתכם". נואם הוסיפה כי ארה"ב לא תעמוד מן הצד בזמן ש"נפט בשוק השחור" מתדלק משטרי טרור בלתי לגיטימיים.

המבצע הלילי הוא הצעד המשמעותי השני מאז הכריז הנשיא טראמפ ביום שלישי על ה"ארמדה הגדולה בהיסטוריה" שתקיף את ונצואלה:

  • יום שלישי: הכרזה על מצור ימי ועל הגדרת ונצואלה כ"ארגון טרור זר".

  • יום חמישי: פשיטה ראשונה של ה-MSRT על מכלית בלב ים.

  • שבת (אמש): פשיטה שנייה לפני עלות השחר על מכלית שעגנה לאחרונה בוונצואלה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News