ראש ממשלת לבנון נוואף סלאם הודיע היום (שבת) כי התוכנית ל"ריכוז והגבלת הנשק בדרום לבנון" נמצאת במרחק ימים ספורים מהשלמתה, זאת בהתאם להסכם הפסקת האש שנחתם עם ישראל. כזכור, בהסכם התבקשה ממשלת לבנון לפרק את חיזבאללה מנשקו באזור שמדרום לנהר הליטני עד תחילת 2026 – אחרת צה"ל יחל בגל תקיפות משמעותי באזור.
הודעה זו מגיעה לאחר שסלאם בעצמו ביקש לאחרונה מישראל וארה"ב עוד זמן להשלמת המשימה. הוא טען כי יצטרך עוד זמן ותמיכה כדי לאחוז בריבונות מלאה על הנשק שבאזור. כמו כן, ההערכות האמריקאיות האחרונות טענו כי לבנון אכן תצטרך עוד זמן – לאור הצלחתן של מספר הברחות נשק שביצעו גורמים איראנים לחיזבאללה.

דבריו של סלאם נאמרו לאחר שחברי ועדת המנגנון קיימו ביום שישי את פגישתם החמש-עשרה בבסיס האו"ם שבראש הנקרה. לשכת ראש הממשלה נתניהו מסרה כי "פגישה זו היא המשך לדיאלוג הביטחוני שמטרתו להבטיח את פירוק חיזבאללה מנשקו בידי צבא לבנון".
הסכם הפסקת האש, שנכנס לתוקף בנובמבר 2024, קבע את נסיגת חיזבאללה אל מצפון לנהר הליטני, ובסופו של דבר את פירוקו מנשק בכל רחבי לבנון, וכן את נסיגת צה"ל מהשטחים בהם הוא נמצא בדרום לבנון – כל זאת בהנחה וחיזבאללה אכן יחדל מלאיים על גבולה הצפוני של ישראל.
