כוחות צוות הקרב של חטיבת כפיר השלימו ביממה האחרונה את משימתם במרחב "הקו הצהוב" בדרום רצועת עזה. הלוחמים, שפעלו בחודשיים האחרונים תחת פיקוד אוגדת עזה (143), יוצאים כעת מהרצועה לצורך התרעננות והמשך משימות, כאשר את מקומם בגזרה יתפסו כוחות חטיבה 188, כך דיווח היום (מוצ"ש) דובר צה"ל.
במהלך תקופת פעילותם, ביצעו לוחמי כפיר בשיתוף עם יחידת יהל"ם פעולות הנדסיות נרחבות. גולת הכותרת של הפעילות הייתה איתור והשמדה של מאות תשתיות טרור במרחב חאן יונס. בין הנכסים שהושמדו: תוואי תת-קרקעי אסטרטגי באורך של כ-2 קילומטרים, ותוואי נוסף באורך של מאות מטרים ששימשו את ארגוני הטרור לשינוע כוחות ואמצעי לחימה.
לצד השמדת התשתיות, ניהלו הכוחות קרבות פנים אל פנים והכווינו אש מהאוויר ומהקרקע. במהלך החודשיים האחרונים חיסלו לוחמי החטיבה כ-20 מחבלים מארגוני הטרור השונים הפועלים ברצועה, ובכך פגעו ביכולות הפיקוד והשליטה של האויב בגזרה הדרומית.
מדובר צה"ל נמסר כי "כוחות צה"ל בפיקוד הדרום פרוסים במרחב בהתאם למתווה הסכם הפסקת האש וימשיכו לפעול להסרת כל איום מיידי". החלפת הכוחות בין חטיבת כפיר לחטיבה 188 בוצעה באופן סדור, תוך שמירה על רציפות מבצעית ומוכנות לכל תרחיש.

במהלך סוף השבוע האחרון, אירעו שתי תקריות נפרדות בצפון רצועת עזה, במרחב הקו הצהוב, במסגרת פעילות מבצעית של כוחותינו נגד איומים במרחב. בצה"ל מדגישים כי הכוחות ממשיכים בפעילותם בצפון הרצועה בהתאם להסכמות המבצעיות, וכי יוסיפו לפעול לסיכול כל איום ישיר על כוחות צה”ל במרחב.
מוקדם יותר היום, דווח בוול סטריט ג'ורנל כי תוכנית השלום בת 20 הנקודות של הנשיא דונלד טראמפ, שנועדה להביא סדר חדש למזרח התיכון, נמצאת כעת במבחן המציאות הגדול ביותר שלה. בעוד שהשלב הראשוני של התוכנית הביא להחזרת רוב החטופים מלבד אחד: החטוף החלל רן גואילי, השלב השני נראה כעת כמשוכה כמעט בלתי עבירה.

נכון להיום, עזה מחולקת למעשה לשתי ישויות: ישראל שולטת בקצת יותר ממחצית המובלעת, בעוד חמאס מחזיק ביתרה. השלב השני של התוכנית דורש מחמאס לוותר על הממשל ולהעביר את השליטה לכוח בינלאומי ולוועדה טכנוקרטית של פלשתינים. אולם, חמאס מסרב להתפרק מנשקו – דבר של א מאפשר להתקדם לשלב ב'.
