נופשים שהיו על טיסה מספרד לנמל התעופה גטוויק בלונדון נותרו מזועזעים בעקבות אירוע חריג ומטריד: אישה בת 89 הועלתה למטוס כשהיא, לפי עדויות רבות, כבר ללא רוח חיים. על פי טענות הנוסעים, חמישה מבני משפחתה של האישה סייעו לה לעלות, תוך שהם מסבירים לצוות הקרקע והאוויר כי היא "פשוט עייפה ונרדמה", כך פורסם היום (שישי) בדיילי מייל.
האירוע החל בנמל התעופה במלאגה, כאשר האישה נדחפה על כיסא גלגלים לעבר חלקו האחורי של המטוס. עדים מספרים כי המשפחה נשאלה חמש פעמים על מצבה הרפואי של הקשישה, שראשה הוחזק על ידי אחד מבני המשפחה בעודם חולפים על פני הנוסעים.

נוסעת אחת טענה כי שמעה את אחד מבני המשפחה אומר לפקידת העלייה למטוס שהטילה ספק במצבה: "זה בסדר, אנחנו רופאים". רגעים ספורים לפני ההמראה, כאשר המטוס כבר החל בנסיעה על המסלול, התעורר חשדם של אנשי הצוות והמטוס נעצר באופן דרמטי. לאחר בדיקה, נקבע מותה של האישה והטיסה חזרה על עקבותיה.
הנוסעים, שנאלצו להמתין כ-12 שעות עד להמראה המחודשת, הביעו את זעמם ברשתות החברתיות. הנוסעת פטרה בודינגטון כתבה: "על מה חשבו צוות הקרקע? הם שאלו את המשפחה חמש פעמים אם האישה הזאת בסדר… היא בבירור לא בסדר! לעין בלתי מזוינת היא נראתה כאילו היא כבר מתה, שרועה מחוסרת הכרה בכיסא גלגלים. אם הייתי שיכורה הם לא היו נותנים לי לעלות… אבל כנראה שמת זה בסדר?!".

נוסעת נוספת, טרייסי-אן קיצ'ינג, פרסמה פוסט זועם בפייסבוק: "איזי ג'ט – אתם מדהימים! למה נתתם לאדם מת לעלות לטיסה שלנו?! רופא אמיתי שהיה על הסיפון אישר שהיא כבר הייתה מתה כשהם הכניסו אותה למושב שלה. אני מקווה שהרשויות הספרדיות יזרקו עליהם את הספר! ראינו את המשפחה נראית מאוד ביישנית, כפי שצריך היה. היו צריכים להוציא אותה באזיקים". עם זאת, קיצ'ינג בחרה לשבח את טייס המשנה: "הוא יצא וענה בסבלנות על שאלותינו. הוא היה מקצועי ואדיב".
הטיסה, שהייתה אמורה להמריא ב-11:15 בבוקר, המריאה סופית רק ב-22:47 בלילה. מלבד שוברי מזון ושתייה, הנוסעים לא קיבלו פיצוי על העיכוב הממושך. מבחינה חוקית, העברת גופות מעבר לגבולות דורשת פרוטוקול מורכב הכולל הטסה במטוסי מטען בתוך ארונות מיוחדים ואישורים רפואיים קפדניים – דבר שלא קרה במקרה זה.

למרות עדויות הנוסעים, בחברת איזי ג'ט מתעקשים כי לא הייתה רשלנות: "הלקוחה הייתה בחיים כשעלתה למטוס והחזיקה בתעודת כשירות לטיסה. המטוס חזר לעמוד עקב לקוחה שנזקקה לסיוע רפואי דחוף, ולמרבה הצער היא נפטרה. מחשבותינו עם משפחתה".
דובר המשמר האזרחי במלאגה אישר כי שוטרים נקראו למטוס והוסיף: "האישה נקבעה מתה במטוס שהיה אמור להמריא ממלאגה ללונדון מעט אחרי השעה 11:00 בבוקר". בשלב זה לא ידוע על מעצרים של בני המשפחה, וטייס המשנה הודיע כי יוגש דו"ח מפורט המבוסס על עדויות הנוסעים שראו את האישה מועלית למטוס כשהיא "פשוט עייפה".
