הקהילה היהודית באוסטרליה ממשיכה להתכנס באבל כבד על הטבח הנורא שאירע בתחילת השבוע. אלפים ממשיכים לזרום לזירת הפיגוע בבונדי ביץ', מניחים פרחים, מדליקים נרות, ועומדים בדממה – לזכר הקורבנות.
המשטרה מקומית מצידה, ממשיכה לאסוף עדויות ולחקור את מתקפת הטרור. זאת בעוד שבתקשורת, נציגי הממשלה האוסטרלית מנסים להסיט את הדיון לעבר הקשחת חוקי הנשק. בקהילה היהודית מנגד, ממשיכים לדבוק בעמדה כי הבעיה האמיתית ברורה: אנטישמיות וטרור ג'יהאדיסטי.

מתוך הזוועה נחשפים גם סיפורי גבורה מצמררים: חיה, נערה בת 14 מסידני, זינקה להגן על שני אחים צעירים שאימם נרצחה מול עיניהם. היא ספגה קליע – אך המשיכה להגן עליהם בגופה, עד להגעת כוחות ההצלה.
היום הודיע ראש הממשלה אנתוני אלבניזי כי ממשלת אוסטרליה תבחן החמרת חקיקה נגד פשעי שנאה והידוק אמצעי הביטחון ברחבי המדינה. אבל את הכעס, את תחושת ההפקרה – ואת השאלה איך זה קרה – בקהילה היהודית יהיה קשה מאוד לשכך בזמן הקרוב.

ובינתיים, הערב, חגגו בבית הכנסת המרכזי של סידני טקס הדלקת נר חמישי של חנוכה. נר של אור – בתוך חושך, לציון הניסים, סיפורי הגבורה – ולצד זאת גם אמירת יזכור, לזכר הנרצחים.
והחג הזה, יותר מתמיד, מבינה הקהילה היהודית שגם הרחק מהבית – אין לה את הפריבילגיה להיות חלשה. "אם נגיע לימים שבהם נצטרך להוריד כאן את שרשראות מגני הדוד שלנו", אומרים לי בקהילה היהודית, "אלה לא יהיו רק ימים קשים ליהודים – אלו יהיו ימים שחורים שבהם אוסטרליה תחדל להיות המדינה שאנחנו מכירים. מדינה שבה יש זכות לחיות, להאמין ולהתקיים בלי פחד".
