בריאיון לנועם אמיר התייחס הערב (חמישי) חבר הכנסת משה סעדה לחשיפת כתבנו הצבאי הלל ביטון רוזן אמש במהדורת חדשות 14 לפיה הפצ"ר החדש עו"ד איתי אופיר נוטה לסגור את התיק נגד לוחמי כוח 100 ואמר כי אין לו ספק שבסופו של דבר התיק אכן ייסגר: "אין מצב משפטי שהתיק לא ייסגר".
סעדה הסביר כי השאלה היחידה היא מדוע לוקח כל כך הרבה זמן להגיע לכך. ברגע שמתברר שהשימוע שנעשה להם לא נעשה בנפש חפצה, אלא נפש פושעת, מזהמת, משבשת, עבריינית של הפצ"רית, אוטומטית התיק חייב להימחק, הסביר סעדה. לדבריו, הציפייה שלו מהפצ"ר החדש הייתה לסגור את התיק כבר ביום הראשון בו נכנס לתפקיד.

"לצערי הוא קצת פקיד", אמר סעדה על הפצ"ר החדש. "הוא לוקח את הזמן, ובסוף יש משפחות שמשלמות מחיר, שכיום מדליקות נרות חנוכה והם עדיין באפלה". המגיש נועם אמיר ניסה לגונן על הפצ"ר ולטעון שהוא מנסה ללמוד את הנושא ולהכיר את המערכת מאחר ונכנס לתפקיד לפני זמן לא רב.
"אתה יודע שאם הוא היה מקבל את ההחלטה ביום הראשון, אז בג"ץ כבר היה דן בסוגיה אם יש לו בכלל את הסמכות", שאל המגיש את סעדה, שמצידו הסביר: "מהרגע שהשימוע נולד בחטא, אוטומטית התיק נמחק. אין פה שיקול דעת בכלל".

חבר הכנסת סעדה נשאל על חקירת הפצ"רית במסגרתה הגישה היום הפרקליטות את תשובתה לבג"ץ בה נאמר שחקירת הפצ"רית בדרך לסיומה גם ללא שופט מלווה, והסביר כי בועז בלט היה בעבר "'השוטר הסורר' של המשטרה, ובחודשיים האחרונים הוא יישר קו על מלא עם המערכת ועושה הכל על מנת לסגור את התיק". סעדה הסביר כי השינוי שנוצר אצל בלט נובע בין היתר מהפרשה סביב מינויה של רינת סבן, העוזרת האישית של בלט, שבן גביר מתנגד לקידום שלה והיועמ"שית בעד הקידום שלה ועוזרת לו בכך מול בג"ץ".
סעדה גם תקף בחריפות את אופן ניהול החקירה, וטען כי מדובר במערכת שנאבקת על חייה. לדבריו, הנדבך הראשון שנחשף בחקירה הוביל לקביעה שכל הדרגים המעורבים הפגינו כשלים חמורים, בעוד שהנדבך השני, הנוגע באופן ישיר ליועמ"שית, טרם טופל כראוי. הוא הזכיר את פרשת חגי הרוש ואת התנגדות היועמ"שית לחקירת הסוגיות שבבסיס התיק, וטען כי מדובר במהלך שנועד למנוע את גילוי האמת ולחסום ביקורת משפטית וביטחונית משמעותית.

בהמשך הביע סעדה ביטחון מוחלט כי התיק ייסגר, אך הדגיש כי מערכת המשפט מנסה למזער נזקים ולמנוע מהחקירה לגעת בדרגים הבכירים. הוא ציין כי נשקלים תרחישים של הסדרי טיעון שיקטינו את היקף החקירה, ואף רמז שהמערכת עשויה לראות בכך פתרון נוח שיעצור את ההסתעפות כלפי מעלה. עם זאת, סעדה הדגיש כי האמת חזקה מהכל, ושבסופו של דבר "הנדבך השני" יתברר במלואו ולא יישאר חבוי.
לקראת סיום השיחה פנה סעדה לשר המשפטים יריב לוין וקרא לו למנות מלווה אובייקטיבי לחקירה מטעם המערכת, בעל ניסיון פלילי משמעותי, כדי לפקח עליה רחבת היקף ולאפשר חשיפת מידע על התנהלות הדרגים הבכירים. לדבריו, אין דרך אחרת להגיע לאמת ולהבטיח שהחקירה לא תיעצר במדרג הביניים.
