רחל אדרי, המוכרת כ"רחל מאופקים", התארחה היום (שישי) בתוכנית "טעמים של שבת" בהגשת השף אבי לוי. במהלך הבישולים, היא סיפרה בגילוי לב על הרגעים הקשים שבהם הוחזקה כבת ערובה בביתה בידי מחבלי חמאס, ושיתפה כי היא שואבת כוח ממשפחתה ומודה לבורא עולם כל יום על הטוב שבחייה.
"הם אמרו לי 'אנחנו שהידים', התחלתי לצחוק להם בפנים", סיפרה רחל והוסיפה: "חשבתי שאלו חיילים שבאו לחגוג עם דוד יום הולדת". בהמשך, שיתפה ברגע שבו הבינה שמרצחים אכזריים נמצאים בביתה: "אני רואה שהם הכניסו תחמושת לחסל, אני לא מגזימה, חצי מאופקים".

השף הגיב לדבריה: "לתוך הבית?" – אדרי השיבה בנחרצות: "על המיטה הזוגית שלי!". היא הוסיפה: "הייתי חייבת לשרוד. ידעתי שחילוץ ביום קשה יחסית לחילוץ בלילה – משכתי אותם ודיברתי איתם עד הלילה".
בהמשך התוכנית סיפרה: "אחרי כמעט 12 שעות נגמרו לי כל הרעיונות ואז אמרתי לאבו-עמר 'אתה יודע שיש לדוד יום הולדת? – בוא נרקוד ונשיר לו!' – הם לא ידעו מילה בעברית אבל הכירו את כל הזמרים המזרחים שלנו".

בחיוך נרגש היא סיפרה על בעלה המנוח – אותו הכירה בגיל 13: "היה לי בעל אחד, יחיד ומיוחד". בהמשך סיפרה: "כשדוד נפטר, בחודש שלו, הבת שלי נקלטה בהיריון לא מתוכנן והביאה לנו נכד – קראנו לו על שם דוד".
במהלך הפרק הדגישה רחל את הקשר החזק למשפחתה: "כל בוקר אני קמה ואומרת תודה לך בורא עולם שיש לי את הנכדים והילדים הטובים האלה ואת החתן". אדרי הוסיפה: "בזכותם אני חיה והם מחזקים אותי".

כשבנה אביתר נכנס לסט, הגיב השף בחיוך: "אחד הדברים שהכי מרגשים אותי בעולם זה לראות את הקשר בין אמא לבן – זה מדהים לראות אתכם ככה". לוי הוסיף: "אני רוצה שתסתכלו על חצי הכוס המלאה, על מה שנולד מתוך הדבר הזה".
דבריו של אביתר העידו על החוסן שמאפיין את אימו ומשפחתו: "אנחנו חיים לצד הכאב עם שמחה, עם חיוך. אין לנו ארץ אחרת, חייבים להמשיך קדימה – אף אחד לא ישבור אותנו".
הצגת פוסט זה באינסטגרם
