שר התפוצות והמאבק באנטישמיות, עמיחי שיקלי, הזהיר היום (חמישי) בתכנית "ישראל הבוקר" עם טל מאיר, מפני התעצמותן של טורקיה וקטאר: "הן יעשו הכול כדי שחמאס ימשיך לעמוד על הרגליים". הוא הדגיש: "אין הבדל אידיאולוגי בין יחיא סינוואר לאל ג'וליאני, והעובדה שהוא התקבל בוושינגטון היא בעייתית מאוד, יש פה חוסר הבנה".
שיקלי, שמתנגד להעברת מחבלים למדינות שמוכנות לקבל אותם, שאל בחריפות: "מה אנחנו מרוויחים מלשלוח 200 מחבלים לטורקיה שמתהווה כבסיס חמאס?", הוא הוסיף כי ארגון הטרור בונו את כוחו בחו"ל, ובפרט בטורקיה. השר הזהיר: "טורקיה היא איראן החדשה, יש לה שאיפות להתפשט לסוריה".

שר התפוצות הסביר כי גם אחרי שנתיים – ארגון הטרור "עדיין הגורם הדומיננטי בשטח", והוסיף כי בעיניו הטיפול הראוי בחמאס הוא "להזרים בטון לתוך המנהרה בה הם נמצאים ולהרוג אותם. אלה בני מוות, הם צריכים למות. כדי לשמור על הפסקת האש – אפשר להוציא אותם בתחתונים ולשים אותם אצלנו בבתי הכלא, זה מרחב האפשרויות כמו שאני רואה אותו".
בהמשך, השר התייחס למצב הלחימה כאשר לטענתו יש אפשרויות מצומצמות לפעולה: "כניעה או מוות – זה מה שאנחנו צריכים לראות בעזה. אסור שהמחבלים האלה ישובו לשטח שנמצא בשליטת חמאס. האירוע הזה סמלי, יש לנו הישגים מאוד משמעותיים בלחימה. יחד עם אנחנו צריכים להיות כנים – המלאכה לא הושלמה".
