לאחר שנשיא ארה"ב שלח הבוקר (רביעי) לנשיא הרצוג איגרת חתומה ובה קרא לשקול מתן חנינה לראש הממשלה, נתניהו כתב בחשבון ה-X הרשמי שלו פוסט מוקיר תודה: "תודה לך, הנשיא טראמפ, על התמיכה יוצאת הדופן שלך".
"כהרגלך, אתה ניגש ישר לעניין ואומר את הדברים כפי שהם", המשיך נתניהו, והוסיף: "אני מצפה להמשך השותפות בינינו לחיזוק הביטחון ולהרחבת מעגלי השלום". ראש הממשלה לא הסביר על מה הוא מודה, אלא השאיר את הדברים מרומזים.

כזכור, את הודעתו לנשיא, טראמפ פתח במילים חמות, וציין כי "לכבוד הוא לי לכתוב לך בתקופה היסטורית זו, לאחר שהשגנו יחד שלום, אותו חיפשנו במשך 3,000 שנה לפחות", בהתייחס להסכמי השלום החדשים שמקדמת ארצות הברית באזור.
בהמשך המכתב, פנה טראמפ ישירות לנושא המרכזי: קריאתו לחנינה לנתניהו. הוא תיאר את ראש הממשלה, והבהיר כי הוא "מכבד לחלוטין את עצמאותה של מערכת המשפט הישראלית", אך טען כי המשפט המתנהל נגד נתניהו מגיע "מתוך מניעים פוליטיים ולא מוצדקים".

נשיא המדינה הרצוג השיב כי הוא "מכבד מאוד את הנשיא טראמפ ומביע את הערכתו על תמיכתו הבלתי מסויגת בישראל ועל תרומתו להשבת החטופים, לשינוי פני המזרח התיכון ולשמירה על ביטחונה של מדינת ישראל". עם זאת, הוסיף כי "כפי שהבהיר בעבר, מי שמעוניין בקבלת חנינה נדרש להגיש בקשה בהתאם לכללים והנהלים הקבועים".
