על פי דיווח של ערוץ "אל-חדת'" הסעודי, יאסר אבו-שבאב, אחד מהבכירים הביטחוניים הבולטים ברצועת עזה, נפגש לאחרונה עם ג'ארד קושנר – יועצו הבכיר של הנשיא טראמפ – במטה הכוחות האמריקניים בקריית גת. לפי הדיווח, הפגישה עסקה בתיאומים ביטחוניים ומבצעיים לקראת מהלך אפשרי של יציאת מחבלי חמאס מרפיח.
המקורות מסרו כי כוחותיו של אבו-שבאב צפויים לשמש ככוח אבטחה ליציאתם של מחבלי חמאס מהמנהרות ברפיח, לכיוון אזורים הנשלטים בידי הארגון בצפון הרצועה או במרכזה – כחלק מהבנות פנימיות בתוך חמאס או במסגרת מהלך מתואם אזורית. עוד דווח, כי נציגים מטעם אבו-שבאב שוהים דרך קבע ומבקרים באופן יומיומי במטה האמריקני בקריית גת, ומשתתפים בדיונים רגישים לצד נציגים בינלאומיים נוספים.

יאסר אבו-שבאב שלפני המלחמה היה סוחר סמים מוכר בעזה, שגם ריצה זמן בכלא. בשיחה עם 'חדשות 14' לפני כחודש אמר אבו-שבאב: "אנחנו רואים את עצמנו חלק מהיום שאחרי המלחמה נגד חמאס, ונהיה ממנגנוני הביטחון הראשונים שישליטו ביטחון כללי ברצועת עזה".
כשנשאל האם ארגונו יהיה חלק מהכוח הבינלאומי, שאמור להגיע לרצועה הוא השיב: "אנו מקדמים בברכה את הכוחות לשמירת השלום בעזה, ואנו שואפים להיות חלק מהביטחון הפנימי בכל ממשלה עתידית".

אבו-שבאב, שלפי דיווחים קיבל גם נשק, מודיעין ושטחים נקיים ממחבלי חמאס בעזה, נשאל האם אינו חושש מהאיום של חמאס הוא השיב: "איננו חוששים מהם, הם בסך הכל שאריות שנותרו, והם מפחידים רק פחדנים".
