מזכ"ל חיזבאללה נעים קאסם נאם היום (שלישי) לרגל ציון "יום השהיד" של הארגון. במהלך הנאום המזכ"ל סיפק מספר הצהרות שקריות ושנויות במחלוקת, כמו שהוא נוהג בדרך כלל לספק במהלך השנה האחרונה – שהיא גם הראשונה שלו בתפקיד.
בפתיחת הנאום קאסם ניסה להסביר את היעדר התגובה של חיזבאללה לתקיפות הישראליות בדרום לבנון ואמר כי "ישראל ניסתה במהלך השנה האחרונה לגרום לחיזבאללה להגיב על התקיפות שלה, אך ללא הצלחה". במילים אחרות, קאסם מאמין כי התקיפות הישראליות לא היו חריפות מספיק כדי לגרור את תגובת ארגון הטרור.

קו ההגנה הזה החל להתפורר בהמשך הנאום שלו. המזכ"ל הבהיר שהתקיפות הישראליות חייבות להיפסק וכי אם לא יפסקו – חיזבאללה עלול להגיב חזרה. קאסם אינו לקח אחריות על ההפרות שארגונו ביצע וטען כי מאז החתימה על הפסקת האש לפני שנה, חיזבאללה לא פעל כלל מדרום לליטני וכי ישראל מפציצה שם ללא שום סיבה.
מזכ"ל הארגון לא שכח לפנות לממשלת לבנון בנאומו ואמר כי לחיזבאללה יש אחריות על דרום לבנון באופן שווה לאחריות של הממשלה. קאסם האשים ואמר שממשלת לבנון נכנעת ללחצים זרים בכך שהיא מנסה לפרק את חיזבאללה מנשק, וגם תקף אותה: "המהלך הזה לא יעזור לכם להשיג דבר".

היה גם רגע של כנות במהלך הנאום. קאסם הודה כי ארגונו נפגע במהלך המערכה עם ישראל, אך גם הוסיף כי חיזבאללה עדיין בחיים. באשר לנסיונות לפרקו מנשק, ראש ארגון הטרור הבהיר ואמר כי התהליך הזה אינו עומד לקרות ושחיזבאללה לא יתפרק מנשקו.
"יום השהיד" של חיזבאללה הוא יום שנועד לציין את פיגוע ההתאבדות הראשון שחיזבאללה ביצע על כוח ישראל בתוך בלבנון, זה קרה ב-11.11.1982 בתחילת האחיזה של צה"ל ברצועת הביטחון לאחר מלחמת לבנון הראשונה. כזכור, ביום השהיד בשנת 2023 מזכ"ל חיזבאללה דאז חסן נסראללה נאם גם הוא, במה שהיה נאומו השני מאז טבח ה-7 באוקטובר.
