20 אנשי צבא טורקים נהרגו היום (שלישי) בהתרסקות מטוס תובלה מדגם C-130 שאירעה בשטח גאורגיה, לאחר שהמטוס המריא מאזרבייג'ן בדרכו לטורקיה – כך נמסר ממשרד ההגנה הטורקי. בהודעה שפורסמה ברשת X נמסר כי המטוס המריא מבסיס חיל האוויר בגנג'ה שבאזרבייג'ן ואיבד קשר זמן קצר לאחר שחצה את הגבול הגאורגי.
בהודעה שפורסמה ברשת X מטעם משרד ההגנה הטורקי נמסר כי המטוס המריא מבסיס חיל האוויר בגנג'ה שבאזרבייג'ן ואיבד קשר זמן קצר לאחר שחצה את הגבול הגאורגי. לפי הדיווחים, המטוס נפל בסחרור והשאיר אחריו שובל עשן לבן, לפני שפגע בקרקע. הרשויות המקומיות בגאורגיה פתחו בחקירה, ובמקביל מתקיים מבצע חיפוש והצלה בשיתוף פעולה עם גורמים אזרבייג'ניים.

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן אמר כי הוא "עצוב מאוד" בעקבות האירוע והביע תנחומים למשפחות ההרוגים. גם נשיא אזרבייג'ן אילהם אלייב שלח הודעת תנחומים לעמיתו הטורקי, וכתב כי "התעצבנו עמוקות מהידיעה הטרגית על אובדן חיילים בהתרסקות מטוס תובלה צבאי של חיל האוויר הטורקי, שהמריא מגנג'ה והתרסק בשטח גאורגיה".
משרד הפנים הגאורגי אישר כי ההתרסקות אירעה באזור סיגנאגי, סמוך לגבול עם אזרבייג'ן, וציין כי ה-C-130E "הרקולס" היה בדרכו לבסיס חיל האוויר באנקרה. מדובר במטוס תובלה טקטי בעל ארבעה מנועים, המשמש את הצבא הטורקי להובלת כוח אדם ולביצוע פעולות לוגיסטיות.
