accessibility-icon
share-icon
חמינאי | צילום: רשתות ערביות
חמינאי | צילום: רשתות ערביות

הסנקציות עבדו? ההצהרה הדרמטית של הבכיר בשלטון האיראני

דסק C14

דסק C14

כ חשון ה'תשפו (11.11.25)

12

27

like

0

dislike

הסנקציות שהטילו מדינות המערב על איראן נותנות את אותותיהן • משטר האייתוללות משנה כיוון בכל הנוגע להסכם גרעין ונראה כי הוא מוכן לרדת בתנאים הקשים שהוא הציב • הודעה זו מגיעה מספר ימים לאחר שהנשיא טראמפ אמר כי הוא קיבל בקשה מהאיראנים לחזור לשולחן המשא ומתן


סגן שר החוץ האיראני סעיד ח'טיבזאדה אמר היום (שלישי) במהלך השתתפותו בפורום האסטרטגי ה-12 באבו דאבי כי ארצו מעוניינת להגיע להסכם גרעיני בדרכי שלום, כך דווח לפי סוכנות הידיעות רויטרס. ח'טיבזאדה הדגיש בנאומו כי "איננו שואפים להחזיק פצצות גרעין, ואנו מוכנים להרגיע את העולם". הוא הוסיף ואמר שאיראן גאה מאוד בתוכנית הגרעין שפותחה באופן מקומי ושאין מקום לפשרה כשמדובר בביטחון הלאומי שלהם.

הודעתו של ח'טיבזאדה הגיעה לאחר שהשר הממונה עליו, שר החוץ עבאס ערקצ'י, הבהיר לפני יומיים כי בנסיבות הנוכחיות "אין אפשרות לחדש את המשא ומתן עם הצד האמריקני". עוד אמר השק כי "איראן תוכל לקול זאת רק כאשר הם יהיו מוכנים לדיאלוג המבוסס על שוויון ושמטרתו הסכם מועיל לכל הצדדים".

maximize-image
התקפל? שר החוץ האיראני עבאס ערקצ'י | צילום: רשתות ערביות

למרות הצהרתו של ערקצ'י, דבריו של סגנו לא באו בהפתעה מוחלטת. זאת מפני שבימים האחרונים נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ אמר כי הוא קיבל בקשה מהממשל בטהראן להסרת הסנקציות עליהם והוסיף שהוא מוכן לנהל משא ומתן להסרתן. כעת, נראה שהאיראנים אכן נשברו תחת הסנקציות הכבדות ושהם הולכים להוריד הרבה מדרישותיהם כדי להסיר אותן.

עקבו אחרינו גם ב-Google News