סגן שר החוץ האיראני סעיד ח'טיבזאדה אמר היום (שלישי) במהלך השתתפותו בפורום האסטרטגי ה-12 באבו דאבי כי ארצו מעוניינת להגיע להסכם גרעיני בדרכי שלום, כך דווח לפי סוכנות הידיעות רויטרס. ח'טיבזאדה הדגיש בנאומו כי "איננו שואפים להחזיק פצצות גרעין, ואנו מוכנים להרגיע את העולם". הוא הוסיף ואמר שאיראן גאה מאוד בתוכנית הגרעין שפותחה באופן מקומי ושאין מקום לפשרה כשמדובר בביטחון הלאומי שלהם.
הודעתו של ח'טיבזאדה הגיעה לאחר שהשר הממונה עליו, שר החוץ עבאס ערקצ'י, הבהיר לפני יומיים כי בנסיבות הנוכחיות "אין אפשרות לחדש את המשא ומתן עם הצד האמריקני". עוד אמר השק כי "איראן תוכל לקול זאת רק כאשר הם יהיו מוכנים לדיאלוג המבוסס על שוויון ושמטרתו הסכם מועיל לכל הצדדים".

למרות הצהרתו של ערקצ'י, דבריו של סגנו לא באו בהפתעה מוחלטת. זאת מפני שבימים האחרונים נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ אמר כי הוא קיבל בקשה מהממשל בטהראן להסרת הסנקציות עליהם והוסיף שהוא מוכן לנהל משא ומתן להסרתן. כעת, נראה שהאיראנים אכן נשברו תחת הסנקציות הכבדות ושהם הולכים להוריד הרבה מדרישותיהם כדי להסיר אותן.
