שעות ספורות לאחר שעברה הצעת החוק לעונש מוות למחבלים בקריאה ראשונה, הודיעה הוועדה לביטחון לאומי של הכנסת, בראשות ח"כ צביקה פוגל (עוצמה יהודית), כי כבר ביום רביעי הבא יתקיים דיון נוסף לקראת הצבעה בקריאה שנייה ושלישית.
ח"כ פוגל מסר: "ממשיכים בצעד נוסף לעבר צדק היסטורי. מי שבא לרצוח יהודים מתוך שנאה למדינת ישראל – דמו בראשו. יותר לא יהיו מלונות למחבלים, יותר לא יהיו עסקאות שחרור. הגיע הזמן להרתעה אמיתית ולצדק עבור הקורבנות".

כזכור, הצעת החוק שהגישה ח"כ לימור סון-הר מלך, אושרה אמש בקריאה ראשונה ברוב של 39 תומכים מול 16 מתנגדים. היא קובעת כי מחבל שרצח אזרח ישראלי במטרה לפגוע במדינת ישראל ובתקומת העם היהודי, דינו מיתה.
בנוסף, ההצעה משנה את הדין כך שבית משפט צבאי יוכל לגזור עונש מוות ברוב רגיל של השופטים, ולא דרישת פה אחד. כמו כן, לא ניתן יהיה להקל בעונשו של מי שנגזר עליו עונש מוות בגזר דין סופי.
