accessibility-icon
share-icon
צילום: סאנא
צילום: סאנא

"נס גדול מתרחש": טראמפ באופוריה לאחר הפגישה עם אל ג'ולאני

רבקה שורק

רבקה שורק

כ חשון ה'תשפו (11.11.25)

44

3

like

14

dislike

לאחר הפגישה ההיסטורית בבית הלבן: טראמפ שיבח את מנהיג סוריה אל ג'ולאני, מי שהיה עד לא מזמן ראש אל קאעידה במדינה, והוסיף: "אני מצפה לפגישה ולשיחה נוספת"


נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ פרסם הלילה (בין שני לשלישי) בחשבון ה-Truth Social שלו הודעה רשמית בעקבות פגישתו עם מנהיג סוריה אבו מוחמד אל ג'ולאני: "כולם מדברים על הנס הגדול שמתרחש במזרח התיכון. קיומה של סוריה יציבה ומצליחה הוא דבר חשוב מאוד לכל המדינות באזור".

נראה שהנשיא האמריקני התרשם ממי שעד לא מזמן היה מנהיג אל קאעידה בסוריה: "היה לי לכבוד לבלות זמן עם אחמד א-שרע, הנשיא החדש של סוריה, שם דנו בכל המורכבויות של השלום במזרח התיכון, נושא שהוא תומך נלהב בו. אני מצפה לפגישה ולשיחה נוספת".

maximize-image
הפגישה של אל ג'ולאני בבית הלבן | צילום: סאנא

בתוך כך, אל ג'ולאני הכריז בריאיון ל"פוקס ניוז" כי ארצו לא תיכנס כעת למשא ומתן להצטרפות להסכמי אברהם, אך הבהיר: "אולי הממשל האמריקני, יחד עם הנשיא טראמפ, יסייע לנו להגיע לסוג כזה של מו"מ".

המנהיג הסורי שעל פי הדיווחים מקיים משא ומתן על אי לחימה מול ישראל, תירץ את דבריו: "המצב בסוריה שונה מזה של המדינות שחתמו על הסכמי אברהם, לסוריה גבול ישיר עם ישראל, שעדיין מחזיקה ברמת הגולן מאז 1967".

עקבו אחרינו גם ב-Google News