accessibility-icon
share-icon
צילום: רשתות ערביות
צילום: רשתות ערביות

אל ג'ולאני: "לא ניכנס כעת למו"מ עם ישראל על הסכמי אברהם"

רבקה שורק

רבקה שורק

כ חשון ה'תשפו (11.11.25)

35

7

like

12

dislike

מנהיג סוריה הצהיר בריאיון ל"פוקס ניוז" כי ארצו לא תצטרף בשלב זה להסכמי אברהם - אך רמז לשינוי אפשרי בעתיד: "אולי טראמפ יסייע לנו להגיע למו"מ כזה" • לדבריו, "המצב בסוריה שונה מזה של המדינות שחתמו על הסכמי אברהם"


ברקע הפגישה ההיסטורית בבית הלבן: מנהיג סוריה אבו מוחמד אל ג'ולאני הכריז הלילה (בין שני לשלישי) בריאיון ל"פוקס ניוז" כי ארצו לא תיכנס כעת למשא ומתן להצטרפות להסכמי אברהם, אך הבהיר: "אולי הממשל האמריקני, יחד עם הנשיא טראמפ, יסייע לנו להגיע לסוג כזה של מו"מ".

המנהיג הסורי שעל פי הדיווחים מקיים משא ומתן על אי לחימה מול ישראל, תירץ את דבריו: "המצב בסוריה שונה מזה של המדינות שחתמו על הסכמי אברהם, לסוריה גבול ישיר עם ישראל, שעדיין מחזיקה ברמת הגולן מאז 1967".

maximize-image
הנשיא טראמפ ואל ג'ולאני בביקור בבית הלבן | צילום: סאנא

בתוך כך, אל ג'ולאני הפך למנהיג הסורי הראשון שביקר בבית הלבן מאז עצמאותה של המדינה מצרפת ב-1946. למרות אופיו יוצא הדופן של הישג זה, המיליטנט לשעבר לא התקבל בלחיצת יד ובברכות כמקובל לפני שנכנס לבניין. בוושינגטון העדיפו לשמור על האירוע בפרופיל תקשורתי נמוך במיוחד, והפגישה נותרה סגורה לסיקור; אל ג'ולאני עצמו אף נכנס אל הבית הלבן דרך הכניסה האחורית.

הפגישה הגיעה לאחר חודשים של משא ומתן צנוע, שבו שואף המנהיג הסורי להבטיח קשר עם וושינגטון כדי לחזק את ההכרה בממשלתו ולקבל את תמיכתה של ארה"ב בשיקום סוריה, שנפגעה ביותר מ-10 שנות מלחמה תחת משטר אסד. אולם מטרתה של וושינגטון שונה, והיא לטפח שיתוף פעולה עתידי בין ממשלת סוריה החדשה לישראל.

עקבו אחרינו גם ב-Google News