accessibility-icon
share-icon
מתוך "יומן צהריים"

"חמאס למד מהי נקודת החולשה של ישראל"

דסק C14

דסק C14

כ חשון ה'תשפו (11.11.25)

91

51

like

3

dislike

אל"ם (מיל') גבי סיבוני מזהיר כי חמאס זיהה את החטופים כנקודת תורפה ישראלית - ומציע חקיקה שתקבע שחרור רק "אחד תמורת אחד" • לדבריו, "אנחנו חברה חולה שלא מסוגלת להבטיח את הקיום שלה כאן"


אל"ם במיל' גבי סיבוני הזהיר אתמול (שני) בריאיון לעידו טאובר כי "חמאס למד שהחטופים זו נקודת חולשה אצלנו – והם מנצלים זאת. אנחנו חברה חולה שלא מסוגלת להסתכל רחוק כדי להבטיח את הקיום שלנו כאן".

סיבוני הוסיף כי במלחמה הנוכחית ישראל לא שילמה רק במחבלים המתועבים ששוחררו מבתי הכלא, אלא גם ב"מטבע קשה של נסיגות ונכסים אסטרטגיים שלנו. הדבר הזה נלמד בעולם וחייבים לשנות אותו".

maximize-image
כוחות צה"ל לוחמים בעזה | צילום: דובר צה"ל

לדבריו, "אני כתבתי יחד עם חברי ארז וינר מאמר בנושא הזה, שבו הצענו לקדם פעולה משולבת שתכלול גם חקיקה, חקיקה יציבה שהביטול שלה יהיה כמעט בלתי אפשרי, בדומה לחוק רמת הגולן, שדורש רוב של 80 חברי כנסת לביטולו. במסגרת אותה חקיקה, נקבע כי שחרור חטופים יתאפשר רק במתכונת של אחד תמורת אחד".

האל"ם במיל' התריע כי המצב הנוכחי מסכן את ביטחון ישראל: "כרגע אנחנו במצב חולה מאוד", והדגיש: "מקבלי ההחלטות חושבים על כל מיני פטנטים, שבאמצעות פלסטרים נסדר שלום מדומיין".

עקבו אחרינו גם ב-Google News