ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר היום (שני) במהלך דיון 40 החתימות במליאת הכנסת: "אם ה-7.10 היה קורה בתקופתי – הייתם שורפים את הלשכה שלי כשאני בפנים". בנאומו, הפנה לפיד אצבע מאשימה ישירות כלפי ראש הממשלה על אחריותו לאירועי ה-7 באוקטובר. "מי שלא לקח אחריות על ה-7 באוקטובר, על האסון הכי גדול בתולדותינו, אסון שקרה במשמרת שלו, מה פתאום שהוא ייקח אחריות על משהו אחר?".
לפיד פנה ישירות לנתניהו ואמר: "אתה אדוני ראש הממשלה, אתה. זו הסיבה שאתה עושה כל מה שאתה יכול כדי למנוע את הקמתה של ועדת חקירה ממלכתית. רוב מוחלט של אזרחי ישראל, כולל מצביעי הליכוד, תומכים בהקמת ועדת חקירה ממלכתית. כי היא תחקור באמת… והאמת היא שאתה אחראי ואתה אשם ואתה צריך ללכת".

ראש האופוזיציה טען כי הממשלה פועלת בשיטתיות כדי להשכיח את המחדל. "אנחנו מוצפים. עוד פרשה ועוד פרשה. כל פרשה מטרתה לוודא שנשכח את הפרשה הקודמת. כולן כמובן מטרתן לוודא שנשכח את השבעה באוקטובר, זו שיטה. אם הכל נורא, אז שום דבר לא נורא. בסוף הכל נשמע אותו דבר. רעש אינסופי שסותם את התודעה בזמן שאתם מפרקים את המדינה".
"אני יודע מה אתם חושבים – אתם חושבים שלציבור כבר לא אכפת. אתם לא מבינים שזה הפוך… כולם מבינים, כולל התומכים שלכם, שהממשלה הזו מושחתת ורקובה מן היסוד. זה מה שיפיל אתכם. ההבנה של הציבור שהכל רקוב. שום דבר לא מתפקד חוץ ממפעלי השחיתות שלכם".
