נשיא המדינה, יצחק הרצוג, הגיע היום (שני) לפגישה מדינית עם נשיא זמביה, האקאינדה היצ'ילמה – שערך לנשיא סיור בגינה הנשיאותית במהלכו חתם בספר האורחים של הארמון. הנשיא הרצוג נשא דברים במעמד המיוחד: "זהו כבוד גדול עבורנו להיות כאן. אנו אוהבים את אפריקה, אנו אוהבים את זמביה, ואנו גאים להיות כאן. אנחנו שמחים להתארח אצלך, במטרה לחזק עוד יותר את היחסים".
הנשיא הוסיף כי התרשם לטובה מהשינוי החיובי שעברה המדינה, וציין כי הנושא לא מובן מאליו: "זה מאתגר מאוד, במיוחד לאור המצב הכלכלי שזמביה התמודדה איתו במשך 12 שנים", הרצוג החמיא לנשיא זמביה: "אתה מוביל אותה בכיוון הנכון, זו מדינה גדולה שיש לה שליחות של עשיית טוב בעולם ושל קידום ופיתוח האוכלוסייה".

הנשיא התייחס להפסקת האש ברצועת עזה ואמר כי "אין דבר שאנו רוצים יותר מאשר שלום עם שכנינו הפלשתינים. לצערנו, עברנו תקופה נוראית אשר פגעה גם באנשים רבים ממדינות רבות, ביניהם גם אזרחים ממדינות אפריקה. רק בשבוע שעבר החזרנו את גופתו של החטוף מטנזניה, שנמצאה בעזה. הוא היה סטודנט, שעבד ביישובים היפים ועסק בחקלאות".
נשיא זמביה אמר כי "חזרתה של שגרירות ישראל לזמביה זהו רגע מיוחד. את ההזדמנויות שאנו מציעים, ומשאבי הטבע העשירים שיש למדינה שלנו – אנו רוצים לחלוק עם מדינת ישראל: השקעות, מינרלים חיוניים, אנרגיה, חקלאות, השקיה מדויקת וטכנולוגיה". הוא פנה באופן אישי לאזרחי ישראל: "יש לנו כמה מאתרי התיירות הטובים ביותר כאן במדינה, אתם מוזמנים לבוא ולהנות מהם".
