דוברת משרד ראש הממשלה הודיעה היום (שני) בתדרוך לתקשורת הזרה כי כל החלטה בנוגע ל-200 מחבלי ארגון הטרור חמאס הנצורים ברפיח תתקבל ביחד עם ממשלו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.
התדרוך מגיע לאחר פגישתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם חתנו של הנשיא טראמפ, ג'ארד קושנר. כתבנו המדיני תמיר מורג דיווח כי אין לחץ אמריקני בנושא היציאה הבטוחה למחבלים, אך מצד שני נמסר שהשניים כן צפויים לבקש זאת מישראל, מחשש לקריסת הפסקת האש.

כמו כן, מוקדם יותר היום דווח על שורה של הבטחות בימים האחרונים מצד גורמים מדיניים לפיהן בשום אופן לא תתאפשר יציאה בטוחה למחבלים, ביממה האחרונה כבר מסרבים להתחייב על כך בסביבתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בשבוע שעבר דווח בחדשות 14 כי המנהרות ברפיח בהן לכודים 200 מחבלי חמאס לא הופצצו עד היום משום החשש שקיים בישראל לפיו ייתכן שבמנהרות שבאותו כיס שבמרחב רפיח מצויים גם שרידים של חטופים חללים. בחמאס דורשים לאפשר את שחרורם מעבר לקו הצהוב, לשטח שבשליטתו.
בישראל אמנם מעריכים כי המחבלים שנמצאים בכיס המנהרות ברפיח אגרו מראש מזון ומים לתקופה ממושכת, אבל גם לא שוללים לגמרי את האפשרות שעדיין יש להם עורק חיים שמחבר אותם לשטח שבשליטת חמאס ברצועת עזה.

בעבר דווח כי ראש הממשלה נתניהו התנגד ל"דיל" שהוצע בשמו של הרמטכ"ל אייל זמיר בישיבת הקבינט המדיני ביטחוני ביום חמישי האחרון, לפיו הוא תומך בשחרור המחבלים הכלואים במנהרות ברפיח, בתמורה לגופתו של סגן הדר גולדין. רה"מ הצהיר כי הדבר איננו מקובל, מאחר שבמתווה הנוכחי חמאס כבר התחייב להשבת גולדין.
