השר לביטחון לאומי ויו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, התייחס היום (שני) בפתח ישיבת סיעתו להצבעה הצפויה בכנסת על הצעת חוק עונש מוות למחבלים, ואמר כי מדובר ב"חוק הצודק, המוסרי והחשוב ביותר בעידן הנוכחי". בן גביר הדגיש כי החוק יעבור בקריאה ראשונה כבר היום, וכי בכוונתו לקדם את המשך החקיקה "במהירות המרבית וללא עיכובים מיותרים".
השר קרא לכלל סיעות הקואליציה – ואף לסיעות האופוזיציה הציוניות – לתמוך במהלך. לדבריו, "אני מצפה מכל סיעות הבית להתייצב ולהצביע בעד. מדובר בחוק שצריך היה לעבור מזמן. אין כאן עניין פוליטי, אלא עניין מוסרי. המחבלים שרוצחים יהודים לא זכאים לחמלה". בן גביר הוסיף כי "לא יהיו פשרות מצדנו. לא ניתן לגרור את החוק חודשים ארוכים. המטרה היא להעביר אותו, לא לדבר עליו".

בהצהרתו התייחס השר גם לשלב הבא בתהליך: "מיד לאחר שהחוק יעבור בקריאה ראשונה, הוועדה לביטחון לאומי בראשות חבר הכנסת צביקה פוגל תיכנס למרתון דיונים אינטנסיבי. אנחנו נדרוש קצב עבודה מהיר כדי שנוכל להביא את החוק לקריאה שנייה ושלישית כבר במושב הנוכחי".
בן גביר טען כי חוק עונש מוות למחבלים צפוי להוות מרכיב משמעותי בהגברת ההרתעה. "כבר היום, המחבלים מבינים שתנאי הכליאה בבתי הסוהר השתנו מהיסוד. אבל כשהעונש יהיה מוות – ולא מאסר עם אפשרות לשחרור – המסר יהיה חד וברור: מי שבא לרצוח יהודי – לא יראה יותר אור יום. הוא ישוחרר רק למקום אחד – לגיהנום".
בהמשך דבריו תקף השר את חברי הכנסת הערבים המתנגדים להצעה. לדבריו, "הם יקרקרו ויזעקו על זכויות מחבלים, אבל הציבור בישראל יודע את האמת. החוק הזה נועד להוציא להורג את המפלצות שהם נלחמים למענן. הגיע הזמן לשים סוף לריטואל שבו מחבלים רוצחים מקבלים במה בכנסת ונראים כגיבורים".

חברי הכנסת של יהדות התורה יצביעו נגד עונש מוות למחבלים
בן גביר הדגיש כי החלת עונש מוות למחבלים נועדה לשים קץ למדיניות העבר, שבמסגרתה מחבלים שוחררו בעסקאות שבויים. "התקופה שבה חוטפים יהודים כדי לשחרר רוצחים מבתי הכלא – נגמרה. זהו מסר ברור לאויב: דם יהודי כבר לא יהיה הפקר".
בסיום דבריו אמר השר כי מדובר ב"רגע היסטורי למדינת ישראל" והוסיף: "מדינה מוסרית חייבת להוקיע את הרוצחים ולאפשר לצדק להיעשות. זהו צעד אמיץ, מוסרי ונדרש שיבטיח את ביטחון אזרחי ישראל לדורות קדימה".
