הפרקליטות צפויה להגיש בימים הקרובים כתבי אישום נגד שלושה ערבים, תושבי מזרח ירושלים בגילים 13 עד 15, שנעצרו בחשד ליידוי אבנים לעבר אוטובוסים וכלי רכב בצומת נווה יעקב בעיר. על פי חקירת המשטרה, המעשים בוצעו ממניע גזעני ותוך סיכון ממשי לנוסעים.
החקירה נפתחה בעקבות מספר דיווחים על יידוי אבנים לעבר כלי רכב, ובפרט אוטובוסים, בצומת המרכזי שבצפון העיר. באירועים אלו לא היו נפגעים, אך נגרם נזק למספר אוטובוסים.

במשטרה ציינו כי חוקרי התחנה פעלו בנחישות והצליחו תוך זמן קצר להתחקות אחר זהותם של החשודים. בפעילות משולבת של בלשי תחנת שפט ולוחמי יס"מ ירושלים, נעצרו שלושת הנערים והובאו לחקירה. מחקירתם עלה כי הם פעלו יחדיו ותקפו כלי רכב בצומת במספר הזדמנויות שונות במהלך השבועות האחרונים.
מעצרם של שניים מהחשודים הוארך מספר פעמים בבית המשפט, בעוד שהחשוד השלישי שוחרר למעצר בית בתנאים מגבילים. עם סיום החקירה וגיבוש תשתית ראייתית, הגישה הפרקליטות הצהרת תובע נגד שני העצורים, וכתבי אישום יוגשו נגד כל השלושה בימים הקרובים.
