פורום "בוחרים בחיים", המאגד מאות משפחות שכולות ונפגעי טרור, שיגר היום (שני) מכתב חריף ונוקב לחברי הכנסת של סיעת יהדות התורה, ובו דרישה חד-משמעית שלא יתנגדו להצעת החוק להטלת עונש מוות על מחבלים. המכתב מגיע על רקע התנגדותה העקרונית של המפלגה לחוק מסיבות הלכתיות.
"אנו פונים אליכם בכאב ובדרישה", פתחו המשפחות את מכתבן. "אל תצביעו נגד חוק עונש מוות למחבלים". בפורום האשימו את חברי הכנסת בצביעות, והזכירו את תמיכתם בעסקאות לשחרור מחבלים שבוצעו בשנים האחרונות.

"ראינו בעיניים כלות כיצד רוצחים אכזריים, שגדעו את חייהם של יקירינו, משתחררים לחופשי", כתבו. "עסקאות אלו התאפשרו, בין היתר, בתמיכתה המלאה של סיעת יהדות התורה. הייתם חלק משחרור רוצחי יקירנו, ואתם מנסים לבלום את מעט הצדק שאנו דורשים?"
המשפחות הדגישו כי החוק מהווה עבורן נחמה ובעיקר כלי הרתעה חיוני. "אף אחד לא יחזיר לנו את בנינו ובנותינו, אך יש דבר אחד שיכול להוות עבורנו תחילתו של תיקון וקצה של נחמה: חוק עונש מוות למחבלים", הסבירו. "חוק זה אינו רק עניין של צדק, הוא חוק הצלת חיים. הוא ירתיע מחבלים פוטנציאליים, ימנע את שחרורם בעסקאות עתידיות, ויבטיח שדם יקירינו לא נשפך לשווא".

את מכתבן חתמו המשפחות בפנייה אישית ורגשית לחברי הסיעה, וקראו להם לכל הפחות להימנע בהצבעה אם אינם יכולים לתמוך. "אין לכם הפריבילגיה, ואסור שתהיה לכם עזות המצח, להפיל את החוק הזה", כתבו. "אם אינכם מסוגלים להצביע בעד – לפחות הימנעו. אל תעמדו לצד הרוצחים. אל תעמדו נגד המשפחות השבורות שכבר איבדו הכל. בשם יקירנו שלא יחזרו הביתה לעולם, אנו דורשים: אל תמנעו מאיתנו את קצה הנחמה היחיד שנותר".
