accessibility-icon
share-icon
שא נור שבצפון השומרון | צילום: ללא
שא נור שבצפון השומרון | צילום: ללא

אלוף פקמ"ז חתם על תחום שיפוט ל-4 יישובים שגורשו בהתנתקות

אברהם לנדסברג

אברהם לנדסברג

יט חשון ה'תשפו (10.11.25)

2

7

like

0

dislike

ראש מועצת שומרון, שפונה בעצמו מהיישוב לפני 20 שנה, בירך על חתימת אלוף פיקוד המרכז, אבי בלוט, וכינה אותה "צעד ציוני חשוב לחיזוק ההתיישבות והביטחון" • לדבריו, "הדרך היחידה להחזיר את הביטחון היא לחדש את ההתיישבות בצפון השומרון"


20 שנה אחרי: אלוף פיקוד המרכז, אבי בלוט, חתם הבוקר על צו הקובע תחומי שיפוט לארבעה יישובים בשומרון, ובראשם היישוב שא-נור שפונה במסגרת תוכנית ההתנתקות בשנת 2005. הצעד מהווה שלב משמעותי בדרך להסדרת היישובים וחידוש החיים האזרחיים בהם.

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, הגיב בהתרגשות למהלך, אותו הגדיר כהיסטורי. עבור דגן, מדובר בסגירת מעגל אישית, שכן הוא ומשפחתו היו בין המפונים מהיישוב לפני קרוב ל-20 שנה. "אני מבקש להודות למפקד פיקוד המרכז אבי בלוט על החתימה על הצו החשוב וההיסטורי הזה", מסר דגן. "זהו צעד של תיקון עוול גדול, ובעיקר צעד ציוני מהמעלה הראשונה. מדובר במהלך חשוב מאין כמותו גם להתיישבות וגם לחיזוק הביטחון".

maximize-image
מתיישבים בשא-נור שבצפון השומרון | צילום: ללאצילום: ללא

דגן קישר באופן ישיר בין חידוש ההתיישבות לבין המצב הביטחוני באזור. לטענתו, פינוי היישובים בצפון השומרון הוא שהוביל להתגברות הטרור בשנים האחרונות. "ברור לכל בר דעת שהסיבה המרכזית לגל הטרור, שמרביתו יצא מצפון השומרון, היא מחיקת ההתיישבות באזור", קבע. "הדרך היחידה להחזיר את הביטחון למדינת ישראל היא לחדש את ההתיישבות בצפון השומרון, כפי שממשלת ישראל קבעה".

בסיום דבריו, הודה דגן לגורמים נוספים שקידמו את המהלך ברמה הממשלתית: "אני מבקש להודות גם לשר האוצר ושר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ', שדוחף בכל כוחו את ההסדרה, ולמנהלת ההסדרה בראשות יהודה אליהו, שותפי אמת לחידוש ההתיישבות בצפון השומרון".

עקבו אחרינו גם ב-Google News