נשיא המדינה יצחק הרצוג מסר היום (ראשון) את דבריו לאחר שגופתו של סגן הדר גולדין ז"ל הוחזרה לישראל: "לאחר אחת עשרה שנים כואבות וארוכות מדי, גיבור ישראל שב היום לאדמת הארץ".

לאחר 4,117 ימים: עם ישראל כולו מצפה להדר גולדין ז"ל
הרצוג הוסיף כי תמונתו של הדר ניצבה על שולחנו לאורך השנים השונות שבהן כיהן בתפקידיו, ודמותו נותרה חקוקה בליבו: "בשנים הללו, בהן כאב, תקווה ותפילה ליוו את משפחת גולדין ואת עם ישראל כולו, זכינו להכיר מקרוב את שמחה, לאה, איילת, חמי, צור וכל המשפחה האהובה", אמר.

בהמשך לכך הוסיף: "עם ישראל מחבק אותם היום באהבה עמוקה ובהערכה אין קץ על מאבקם העיקש והבלתי נלאה להשבתו של הדר, על התקווה שלא דעכה, על הכבוד, על הציונות, ועל האמונה שהיו נר לרגליהם. נזכור וננציח את הדר האהוב. יהי זכרו ברוך".
הנשיא הרצוג הודה לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, צוותו והמתווכות – אך לא הזכיר בהודאתו את ראש הממשלה בנימין נתניהו או את כוחות צה"ל. בדבריו ציין הרצוג כי ישראל תמשיך לפעול להשבת ארבעת החטופים החללים שעדיין מוחזקים בידי ארגוני הטרור.

נפל בקרב – והפך לגיבור של כולנו | סיפורו של הדר גולדין ז"ל
מוקדם יותר היום החטוף החלל סגן הדר גולדין ז"ל הושב משבי ארגון הטרור חמאס לקבורה בישראל – 11 שנים אחרי שנפל ונחטף בקרב הירואי, במבצע צוק איתן בשנת 2014. בשנים שחלפו מאז, התנהל מאבק ארוך להשבתו לקבורה בישראל, שהתעצם לאחר טבח שבעה באוקטובר וחטיפתם של מאות אזרחים ונרצחים נוספים.
