גורם אמריקאי מסר אתמול למספר כל תקשורת בארה"ב כי חוליה של משמרות המהפכה תכננה להתנקש בשגרירת ישראל במקסיקו עינת קרנץ נייגר, אך כוחות הביטחון המקסיקנים חשפו וסיכלו את התוכנית לפני שלב הביצוע. במשרד החוץ בירושלים הודו לשירותי הביטחון והאכיפה במקסיקו על סיכול התשתית והדגישו: "אנו מודים לשירותי הביטחון והאכיפה במקסיקו שסיכלו תשתית טרור שפעלה בהכוונת איראן לפגוע בשגרירת ישראל במקסיקו".
לפי הדיווחים, החוליה פעלה מקונסוליה איראנית בוונצואלה והכוונה הייתה לבצע את ההתקפה במחצית הראשונה של 2025; הגורם האמריקאי ציין כי נכון לעכשיו אין איום מיידי. שגרירות איראן במקסיקו דחתה את ההאשמות כ"שטויות" וטענה לכיבוד החוק והמוסדות המקומיים, בעוד ישראל הודיעה כי קהילת המודיעין והביטחון תמשיך לפעול בשיתוף פעולה בינלאומי לסיכול איומים דומים.

בסביבה המקומית מציינים כי מול בניין השגרירות מתקיימות הפגנות פרו-פלשתיניות בסופי שבוע ולעתים הן גלשו לאלימות; השגרירה דיווחה לא פעם על אירועים של ונדליזם, זריקות בקבוקי תבערה ופגיעות בשוטרים בעת תגבור השמירה, ומה שנוצר על ידי כך הוא תחושת חוסר ביטחון בצוות הדיפלומטי.
גופים מערביים הזהירו בעבר מפעילות של שלוחות איראניות וניסיונות תקיפה נגד דיפלומטים ומבקרים במדינות שונות, ובדוחות צוין עלייה בניסיונות חטיפה והתנקשות מאז 2022. הרשויות בישראל והשותפים הבינלאומיים ממשיכים להצביע על סיכון מוגבר כלפי יעדים ישראליים ויהודיים באזור ובאירופה, תוך הדגשה על שיתוף מידע וסיכול מוקדם של רשתות חשודות.
