accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק, פלאש 90

וויטקוף: טראמפ יכריז על הצטרפות מדינה נוספת להסכמי אברהם

אליהו עמר

אליהו עמר

טו חשון ה'תשפו (06.11.25)

37

22

like

10

dislike

הצהרה דרמטית של שליח טראמפ למזרח התיכון, לפיה הנשיא האמריקני יכריז כבר הלילה על הרחבת הסכמי אברהם ומדינה נוספת תצטרף אליהם • את הדברים אמר וויטקוף למגיש פוקס ניוז ברט באייר, לפי וויטקוף הנשיא טראמפ יכריז על המדינה שמצטרפת בשעה 18:00 בערב שעון ארה"ב (01:00 בלילה שעון ישראל)


סטיב וויטקוף, שליחו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ למזרח התיכון, אמר הערב (חמישי) כי הנשיא טראמפ צפוי להכריז בקרוב על הצטרפותה של מדינה נוספת להסכמי אברהם. לפי דבריו בריאיון למגיש פוקס ניוז ברט בייר, טראמפ יכריז על כך הערב בשעה 18:00 (שעון ארה"ב) – 01:00 בלילה שעון ישראל.

כתבנו המדיני תמיר מורג מוסר כי המדינה שעליה צפוי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להכריז כעל מצטרפת חדשה להסכמי אברהם היא ככל הנראה קזחסטן. לפי מורג, משמעות הצעד היא בעיקר כלכלית, שכן לקזחסטן כבר קיימים יחסים דיפלומטיים עם ישראל ואף שגרירות פעילה בתל אביב.

maximize-image
images-count1+
דגל קזחסטן | צילום: שאטרסטוק

ליבי אלון, שליחת חדשות 14 לארצות הברית, מדווחת כי ההערכה היא שעד ההכרזה הצפויה הערב, הנשיא טראמפ ינסה לגייס מדינות נוספות להצטרף להסכמי אברהם.

ראש דסק החוץ שלנו בן יניב, מוסיף כי יותר מאוחר היום – טראמפ צפוי להיפגש עם נציגים מהמדינות: מקזחסטן, אוזבקיסטן, קירגיזסטן, טג'יקיסטן וטורקמניסטן.

עוד מוסיף בן יניב כי מאחורי כוונתה של קזחסטן להצטרף להסכמי אברהם עומד הרצון שלה להתקרב לממשל טראמפ ולמשוך השקעות אמריקאיות בתחום המינרלים הנדירים – המשאב המבוקש ביותר כיום על ידי הממשל. נושא המינרלים הנדירים היה בכותרות בתקופה האחרונה, בעיקר על רקע העימות של ארה"ב מול סין ששולטת בשוק המינרלים הנדירים.

אתמול התייחס הנשיא טראמפ, במהלך כנס העסקים במיאמי, לאפשרות של הרחבת הסכמי אברהם: "הרבה אנשים מצטרפים עכשיו להסכמים, אני מקווה שסעודיה תצטרף ממש בקרוב – אבל לא אמרתי כלום".

maximize-image
images-count1+
חתימת הסכמי אברהם על מדשאות הבית הלבן | צילום: פלאש 90

"הרגע המכריע היה כשהשמדנו את היכולות הגרעיניות של איראן", אמר טראמפ בכנס העסקים, "פתאום כולם אמרו 'זה נחמד' – הם רצו לעשות את זה עשרים שנים". לאחר מכן, אמר הנשיא: "אני רוצה להודות לאדם מיוחד, במיוחד בהקשר הישראלי, יש לנו שלום במזרח התיכון, אתם מאמינים? תודה רבה לסטיב וויטקוף, ותודה רבה לאבי הסכמי אברהם – ג'ארד קושנר".

גם לפני כשבועיים אמר הנשיא טראמפ: "אני מצפה להתרחבות הסכמי אברהם בקרוב, לא רוצה להגיד מיד אבל בקרוב".

עקבו אחרינו גם ב-Google News