כתבנו המדיני תמיר מורג סיפר מוקדם יותר היום (חמישי) ב"מהדורה המוקדמת" על הנושאים עליהם ידון הקבינט המדיני-ביטחוני שיתכנס הערב בשעה שש. לדבריו, הקבינט מתכנס לא רק עקב התקיפות הנוכחיות של צה"ל בלבנון, אלא על רקע המתיחות בגבול בגבול הצפון, בתקופה האחרונה וההסלמה מול חמאס.
מורג הסביל כי על אף שכוחותינו חיסלו מאז הפסקת האש הרשמית מול חיזבאללה כ-350 פעילים של ארגון הטרור, בפועל חיזבאללה מצליח להתעצם בקצב שהוא יותר גדול מהתקיפות של צה"ל נגדו, וזה אחד הנושאים המרכזיים שהקבינט ידון בהם הערב.

נושא נוסף שעשוי לעלות בישיבת הקבינט, הוא כוונתה של ארצות הברית להקים ברצועת עזה כוח בינלאומי שיתבסס על חיילים ממדינות מוסלמיות, בעיקר אינדונזיה, איחוד האמירויות ואזרבייג'ן. כאשר היום אמורה ארצות הברית להניח על שולחנה של מועצת הביטחון את ההצעה בנושא.
