ארצות הברית מתכוננת להקים נוכחות צבאית בבסיס חיל האוויר בדמשק כדי לסייע לאפשר את חתימת הסכם ביטחוני שוושינגטון מתווכת בין סוריה לישראל, כך מסרו היום (חמישי)שישה מקורות המעורים בנושא לרויטרס.
התוכניות האמריקאיות לנוכחות בבירה הסורית, שלא דווחו בעבר, יהוו סימן להיערכות מחדש האסטרטגית של סוריה עם ארה"ב לאחר נפילתו בשנה שעברה של המנהיג הוותיק בשאר אל-אסד, בעל ברית של איראן.

לפי הדיווח, המהלך, שטרם פורסם עד כה, צפוי להוות חלק מהסדר ביטחוני חדש בדרום סוריה, אזור שעתיד להפוך למרחב חיץ מפורז במסגרת ההסכם בין דמשק לירושלים., אשר מקודם בידי ממשל הנשיא האמריקני דונלד טראמפ, שמעורב אישית בתהליך.
כזכור, לפי רויטרס, הנשיא האמריקני צפוי להיפגש ביום שני הקרוב בבית הלבן עם נשיא סוריה אבו מוחמד אל ג'ולאני, ביקור ראשון מסוגו של מנהיג סורי בארצות הברית.
