בית המשפט שחרר השבוע את כל הנאשמים בפרשת ההצתות ברחביה סמוך לבית רה"מ למעצר בית ללא איזוק אלקטרוני, זאת חרף בקשת הפרקליטות להותירם במעצר עד תום ההליכים או לפחות בכפוף לאיזוק.
עם זאת, נקבעו מספר חריגים: אייל גילר מנתיב העשרה הורשה לצאת לעבודה בחממות שבמושב, לאחר שהבהיר כי מדובר בפרנסת המשפחה וכי רק הוא מסוגל לתחזק את המקום. אורי טירולר, נאשם נוסף, שוחרר ממעצר בית מלא למעצר יישובי בלבד.

כזכור, אירוע ההצתה התרחש בשעות הבוקר בסמוך לבית ראש הממשלה ולאנדרטה לזכר השבעה באוקטובר בירושלים, בעקבותיו – פונו מהמקום מספר תושבים מבניינים סמוכים בחשש לסיכון חייהם, אך למרבה המזל לא היו נפגעים.
על פי כתב האישום, ארבעת הנאשמים: מארק פויגל בן ה-57, תושב תל אביב, עמוס דורון בן ה-60, תושב רמת גן, שמואל ראובני בן ה-61, תושב הרצליה ואייל גילר בן ה-54, תושב נתיב העשרה, קשרו קשר במהלך הפגנת השמאל להצית אש בשישה מוקדים שונים בשכונת רחביה, בכוונה לייצר "טבעת אש" במרחק ממעון רה"מ.
