accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

חיזבאללה במסר תקיף: "נגן על לבנון בכל מחיר, לא ניגרר למו"מ"

אדם מיכלשווילי

אדם מיכלשווילי

טו חשון ה'תשפו (06.11.25)

11

5

like

8

dislike

במכתב חריג שפורסם בלבנון, חיזבאללה תקף את הנהגת המדינה והאשים את ישראל בניסיון "להכניע את לבנון פוליטית וביטחונית" • במקביל, ארגון הטרור השיעי הבהיר כי לא יוותר על נשקו ולא ייכנע ללחצים בינלאומיים לפתוח במשא ומתן עם ישראל


ארגון הטרור חיזבאללה פרסם היום (חמישי) מכתב פתוח שנשלח לנשיא לבנון ג'וזף עאון, ליו"ר הפרלמנט נביה ברי ולראש הממשלה נוואף סלאם, ובו הוא מדגיש כי הארגון "לא ייכנע" ולא ייגרר למשא ומתן מדיני עם ישראל. במכתב טוען חיזבאללה כי ישראל מבקשת להחליש את לבנון על כל מרכיביה, ולכפות עליה כניעה פוליטית וביטחונית.

בארגון טענו כי החלטת הממשלה בנוגע לבלעדיות הנשק בלבנון מהווה "חטא לאומי" ונותנת לאויב, כלשונם, הזדמנות מחודשת להעלות את סוגיית פירוק ההתנגדות מנשקה. עוד הבהירו כי "הנשק שהגן על לבנון לא יהיה נושא למיקוח או למשא ומתן", אלא יישאר חלק בלתי נפרד מהאסטרטגיה הלאומית להגנת המדינה.

maximize-image
נשיא לבנון ג'וזף עאון | צילום: רויטרס

חיזבאללה חזר על עמדתו כי הפסקת האש שנכנסה לתוקף ב-27 בנובמבר 2024 היא חלק מהחלטת מועצת הביטחון 1701, המחייבת את ישראל לסגת אל מעבר לקו הכחול. במכתב נטען כי ישראל "ממשיכה בהפרותיה ביבשה, בים ובאוויר", תוך התעלמות מוחלטת מקריאות להפסקת התקיפות.

בהודעה קרא הארגון לעמידה לאומית מאוחדת מול מה שכינה "הסחיטה והתוקפנות הישראלית", והזהיר כי "מו"מ עם אויב בוגדני הנתמך בידי ארצות הברית" יביא רק לוויתורים נוספים ולפגיעה בריבונות לבנון.

האזהרה בדיון החסוי, וההמלצה הצפויה של צה"ל לדרג המדיני

האזהרה בדיון החסוי, וההמלצה הצפויה של צה"ל לדרג המדיני

11
04.11.25|הלל ביטון רוזן

בסיום הדגיש חיזבאללה כי "ההגנה על לבנון אינה החלטת מלחמה או שלום, אלא זכות לגיטימית וחובה לאומית מול אויב שכופה מלחמה וממשיך בתוקפנותו", והצהיר כי הארגון ימשיך לפעול לצד הצבא והעם לשמירה על אדמת לבנון, ריבונותה וכבודה הלאומי.

עקבו אחרינו גם ב-Google News