כתבנו המדיני תמיר מורג: בניגוד לפרסומים שונים אתמול בכלי תקשורת שונים, שרידיו של הדר גולדין לא נמצאים במתחם התת-קרקע ברפיח, שבו מתבצרים כ-80 עד 100 מחבלי חמאס, אלא במתחם תת-קרקע אחר באותו מרחב.
צה"ל חופר במתחם הזה ומחפש באופן אינטנסיבי אחר שרידיו של הדר, אבל מדובר במתחם שאורך כל צלע שלו מאות מטרים, ועד עתה לא הצליחו לאתר את השרידים.

לדברי הרמטכ"ל, לפיהם אם חמאס רוצה שנדבר איתו על יציאה בטוחה למחבלים, עליו להחזיר את החטופים החללים, ובראשם גולדין. בישראל מעריכים כי לחמאס יש את המידע על מקום הימצוא המדויק.
באשר למתחם השני שבו נצורים המחבלים, הוא טרם הושמד כתוצאה מקשיים מבצעיים שמאפיינים את עבודת השמדת המנהרות, אבל הוא נמצא תחת פעילות התקפית שהולכת ומצמצמת אותו.

בישראל מעריכים כי המחבלים שנמצאים בו אגרו מראש מזון ומים לתקופה ממושכת, אבל גם לא שוללים לגמרי את האפשרות שעדיין יש להם עורק חיים שמחבר אותם לשטח שבשליטת חמאס ברצועת עזה.
כזכור, אתמול בבוקר פרסמנו לראשונה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ל"דיל" שהוצע בשמו של הרמטכ"ל אייל זמיר אמש, לפיהם הוא תומך בשחרור המחבלים הכלואים במנהרה ברפיח, בתמורה לגופתו של סגן הדר גולדין. רה"מ הצהיר כי הדבר איננו מקובל, מאחר שבמתווה הנוכחי חמאס כבר התחייב להשבת גולדין.
ראש הממשלה נתניהו הבהיר בשיחות סגורות: "למחבלי החמאס במנהרות יש רק שתי אפשרויות – או שייכנעו או שיישארו מתחת לאדמה. החמאס נדרש להחזיר את כל החטופים החללים כלשון המתווה, לא יהיה אף דיל".
