נתונים חדשים שפרסמה באחרונה ממשלת בריטניה מצביעים על עלייה בהיקף הסחר עם ישראל בשנה האחרונה – על אף מאמצים ממושכים מצד תנועות החרם על ישראל (BDS) לפגוע בקשרי המסחר בין שתי המדינות, כך פורסם ב-Jewish News.
לפי נתוני משרד העסקים והסחר הבריטי (DBT), הסחר הכולל בסחורות ובשירותים בין בריטניה לישראל עמד בארבעת הרבעונים שהסתיימו ברבעון השני של 2025 על 6.2 מיליארד ליש"ט – עלייה של 3.7%, שהם כ-218 מיליון ליש"ט, לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

מהנתונים עולה כי היצוא הבריטי לישראל הסתכם ב-3.6 מיליארד ליש"ט, בעוד שהיבוא מישראל ירד קלות ל-2.6 מיליארד ליש"ט. הירידה ביבוא קוזזה במלואה בזכות העלייה ביצוא הבריטי, מה שמסביר את העלייה הכוללת בהיקף הסחר.
ראסל לנגר, מנהל ענייני ציבור במועצת ההנהגה היהודית בבריטניה, בירך על הנתונים: "מעודד לראות שהסחר בין בריטניה לישראל עלה השנה ב-218 מיליון ליש"ט. יחסים כלכליים ואסטרטגיים חזקים עם ישראל מניבים יתרונות ממשיים לכלכלה הבריטית ומחזקים את השותפות עם בעלת ברית דמוקרטית חשובה. הנתונים גם מראים כי אלה שמנסים להשתמש בעימות בעזה כדי לזרוע פילוגים דרך חרמות – נכשלו".

בוריס ג׳ונסון ל-C14: "יהודים צריכים להיות בטוחים בלונדון"
מייקל רובין, מנהל ארגון "ידידי ישראל בלייבור" (LFI), הוסיף כי "צמיחת הסחר בין בריטניה לישראל היא חדשות מעודדות מאוד. סדר היום המפלג וההרסני של תנועת ה-BDS נכשל. כעת הזמן לממשלת בריטניה לנצל את ההזדמנויות הרבות שעדיין לא מומשו ולהחזיר את שיחות ההסכם שנעצרו מוקדם יותר השנה".
