נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס היום (רביעי) שוב, במהלך כנס העסקים במיאמי, לאפשרות של הרחבת הסכמי אברהם: "הרבה אנשים מצטרפים עכשיו להסכמים, אני מקווה שסעודיה תצטרף ממש בקרוב – אבל לא אמרתי כלום".
"הרגע המכריע היה כשהשמדנו את היכולות הגרעיניות של איראן", אמר טראמפ, "פתאום כולם אמרו 'זה נחמד' – הם רצו לעשות את זה עשרים שנים". לאחר מכן, אמר הנשיא: "אני רוצה להודות לאדם מיוחד, במיוחד בהקשר הישראלי, יש לנו שלום במזרח התיכון, אתם מאמינים? תודה רבה לסטיב וויטקוף, ותודה רבה לאבי הסכמי אברהם – ג'ארד קושנר".
Trump:
The Abraham Accords, hopefully Saudi Arabia will join very soon.
I’m not saying that, I’m not lobbying! pic.twitter.com/8I3WbWpwJk
— Clash Report (@clashreport) November 5, 2025
ההתייחסות הנוכחית של טראמפ היא האחרונה בשורת התייחסויות ארוכה להסכמי אברהם, רובן ככולן אופטימיות. כך למשל, לפני כשבועיים אמר הנשיא בריאיון מצולם לרשת פוקס ביזנס "אני מצפה להתרחבות הסכמי אברהם בקרוב, לא רוצה להגיד מיד אבל בקרוב".
אולם, הדברים מגיעים על רקע שבריריות הפסקת האש ברצועה בין ישראל לחמאס, וההפרות המתמשכות מצד ארגון הטרור הרצחני, שממשיך לנסות ולפגוע בכוחותינו שנמצאים ברצועה ולקדם פיגועי טרור, ומתעכב בהחזרת החטופים החיילים, בניגוד לתנאי ההסכם.
