ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (רביעי) ל"דיל" שהוצע בשמו של הרמטכ"ל אייל זמיר אמש, לפיהם הוא תומך בשחרור המחבלים הכלואים במנהרה ברפיח, בתמורה לגופתו של סגן הדר גולדין. רה"מ הצהיר כי הדבר איננו מקובל, מאחר שבמתווה הנוכחי חמאס כבר התחייב להשבת גולדין.
ראש הממשלה נתניהו הבהיר בשיחות סגורות: "למחבלי החמאס במנהרות יש רק שתי אפשרויות – או שייכנעו או שיישארו מתחת לאדמה. החמאס נדרש להחזיר את כל החטופים החללים כלשון המתווה, לא יהיה אף דיל".

שר הביטחון ישראל כ"ץ התבטא אף הוא בעניין וכתב ברשת X: "מדיניות ישראל בעזה ברורה: צה"ל פועל להשמיד את המנהרות ולחסל את מחבלי החמאס ללא כל מגבלה בתוך השטח הצהוב שבשליטתנו. היעד לצד השבת כל החטופים החללים הוא פירוק החמאס מנשקו ופירוז עזה".
מדיניות ישראל בעזה ברורה: צה"ל פועל להשמיד את המנהרות ולחסל את מחבלי החמאס ללא כל מגבלה בתוך השטח הצהוב שבשליטתנו.
היעד לצד השבת כל החטופים החללים הוא פירוק החמאס מנשקו ופירוז עזה.— ישראל כ”ץ Israel Katz (@Israel_katz) November 5, 2025
כאמור במסגרת ה"דיל" שעליו דיבר הרמטכ"ל, ישראל תאפשר את שחרורם והעברתם של כ-200 מחבלים לכודים בשטח תת-קרקעי באזור שכונת ג'נינה ברפיח, מעבר ל"קו הצהוב", תמורת השבת גופתו של סגן הדר גולדין ז"ל, שנחטף על ידי חמאס במהלך מבצע צוק איתן בשנת 2014. לעיתים דובר על דרישה להשבת הדר גולדין בלבד, ולעיתים בהקשר רחב יותר של חללים חטופים.
דווח כי הרמטכ"ל זמיר איים כי "לא ישוחרר אף מחבל חי" אם לא יושב החלל החטוף. מהלך זה נועד ליצור מנוף לחץ על חמאס בנקודה רגישה זו. אולם "הדיל", עורר סערה פוליטית וזעם מיידיים. שרים בממשלה וגורמים ביטחוניים הביעו התנגדות נחרצת למהלך, מאחר שבמסגרת ההסכם הנוכחי אותו חמאס מפר שוב ושוב, ארגון הטרור התחייב להשבת גופתו של הדר גולדין.
