accessibility-icon
share-icon
צפו בדיווח של הלל ביטון רוזן

פרסום ראשון: כך ינסו למנוע מחמאס להשתלט על משלוחי הסיוע

אדם מיכלשווילי

אדם מיכלשווילי

יג חשון ה'תשפו (04.11.25)

3

12

like

0

dislike

האמריקאים גיבשו תוכנית ראשונית לחלוקת סיוע הומניטרי בעזה, במטרה לצמצם את שליטת חמאס במשלוחים • התוכנית כוללת חלוקה ישירה לתושבים ב-16 מרכזים חדשים מערבית לקו הצהוב, ומתבססת על מידע מודיעיני • הדיונים בנושא נמשכים בין גורמים ביטחוניים מישראל וארה"ב במפקדה בקריית גת • במערכת הביטחון מזהירים: כל עוד חמאס שולט ברצועה, יהיה קשה לייצר פתרון כולל


גורמים במערכת הביטחון מאשרים כי ארצות הברית גיבשה לאחרונה תוכנית ראשונית חדשה לחלוקת הסיוע ההומניטרי ברצועת עזה. מטרת התוכנית היא לצמצם את יכולתו של חמאס להשתלט על המשלוחים, וזאת על רקע ההבנה המשותפת כי ארגון הטרור הרצחני מנצל את הסיוע לצורכי התעצמות צבאית.

במוקד המהלך: שינוי משמעותי בפריסת מרכזי החלוקה, שיגדל מארבעה מוקדים בלבד כיום – ל-16 מרכזים חדשים שימוקמו כולם מערבית לקו הצהוב. החלוקה תתבצע ישירות לתושבים, ולפי גורמים שמעורבים בפרטים, תתבסס על מודיעין מדויק שמטרתו למנוע את העברת הציוד לגורמים עוינים.

במקביל, מתקיים שיח ביטחוני שוטף בין ירושלים לוושינגטון סביב מימוש התוכנית. הדיונים נערכים במסגרת מפקדה מיוחדת שהוקמה בקריית גת, ומרכזת את כלל השיח הבינלאומי בנושא הסיוע ההומניטרי לרצועה.

maximize-image
מחבלים חמושים על משאיות סיוע ברצועה | צילום: פלאש 90

במערכת הביטחון מעריכים כי כל עוד חמאס שולט בפועל ברצועת עזה, יהיה קשה ליישם פתרון כולל ואפקטיבי שיבטיח חלוקה בטוחה של הסיוע. יחד עם זאת, תוכנית זו מהווה ניסיון משותף ראשון לבחון חלופות בשטח – ולא מן הנמנע שהיא תקשור בהמשך למגעים סביב הצבת כוח בינלאומי בעזה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News