בהודעה המלאה נכתב: "על פי המידע שהתקבל, הצלב האדום בדרכו לנקודת מפגש בצפון הרצועה, בה יועבר לידו ארון של חטוף חלל.
צה"ל מבקש לנהוג ברגישות ולהמתין לזיהוי הרשמי שיינתן תחילה למשפחות החטופים. חמאס נדרש לעמוד בהסכם ולבצע את כלל המאמצים הנדרשים כדי להחזיר את החטופים החללים".

כזכור, מוקדם יותר היום, וברקע שורת ההפרות החמורות: ארגון הטרור הרצחני חמאס הודיע כי במהלך חיפושים שבשטח מעבר לקו הצהוב, אותר חלל חטוף שיימסר לידי מדינת ישראל.
בארגון הטרור ניסו לייחס את "מציאת החלל" ל"פעילות הנדסית ולסיוע של צוותים מגדודי אלקסאם ומהצלב האדום, שפעלו בחיפוש אחר גופות בתוך הקו הצהוב ותרמו רבות לאיתורן המהיר", ובכך לתת הצדקה לשהייה שלהם שם, למרות ההסכמות עם ישראל.
