פורסם הערב (שלישי) בחדשות 14: אתמול חיסל צה"ל שני מחבלי חיזבאללה בדרום לבנון. אחד מהם, עלי חדיד, הוא בוגר מתקפת הביפרים, והוא אינו היחיד. עוד באותו יום, חוסל מחבל חיזבאללה רכוב על אופנוע באזור עיתא-שעב. והיום חוסל מחבל נוסף בכפר דג'אל שבדרום לבנון.
לפי ההסכם שנחתם עם ישראל בשנה שעברה לחיזבאללה אסור לקיים פעילות צבאית מדרום לנהר הליטאני. אבל ארגון הטרור מפר בקביעות את ההסכם, לכן אנחנו רואים את כל החיסולים האלה. חברת הפרלמנט הלבנוני ע'אדה איוב, תושבת מחוז ג'זין בדרום לבנון ומתנגדת חיזבאללה ידועה, סיפרה בריאיון בשבוע שעבר: "עדיין יש שטחים ומתקנים (צבאיים) שאיש אינו יכול להיכנס אליהם בלי רשות מחיזבאללה". היא הוסיפה: "אצלנו, בכל אזור נפת ג'וזין, כל המתקנים שלהם עדיין קיימים".

הלילה, לפי הדיווחים, חדר כוח של צה"ל לכפר מיס אל-ג'בל שבדרום לבנון, מלכד ופוצץ מבנה ששימש את חיזבאללה. האירוע הזה מגיע אחרי פעולה נוספת של צה"ל בדרום לבנון בסוף השבוע שאחריה שלח נשיא לבנון ג'וזף עאון תגבורת צבאית לדרום המדינה, כדי למנוע לטענתו חדירות נוספות של צה"ל בעתיד. היום בבוקר ראינו שזה לא ממש עבד לו.

אפשר להבין את החולשה והפסיביות שהפגין הנשיא עאון. השליחים האמריקאים מפעילים עליו לחץ אדיר עליו לפרק את חיזבאללה מנשקו, ולגלות גמישות מול ישראל. אתמול הוא אפילו צייץ: "האופציה היחידה שעומדת בפני לבנון היא ניהול משא ומתן". וזה מצטרף לדיווחים על התבטאות של השליח האמריקאי תום ברק ולפיה ג'וזף עאון צריך "להרים טלפון לנתניהו".
כך נראית הריבונות הלבנונית ב-2025 חיזבאללה מאיים ומנסה להשתקם, צה"ל מחסל, והנשיא מצייץ. כשהשלטון הלבנוני חסר אונים, הכטב"מים הופכים למדיניות החוץ הכי אפקטיבית של ישראל.
