בית משפט שחרר היום מתיישב מבנימין, שנעצר בתחילת השבוע בידי המשטרה בחשד כי העביר נערים ברכבו מאירוע לאומני. אולם, בדיון בבית המשפט התברר כי הרכב שתועד על ידי המשטרה אינו שייך למתיישב.
המתיישב נעצר בביתו, רכבו ומכשיר הטלפון שלו הוחרמו על ידי המשטרה. בהמשך ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו בשלושה ימים. עו"ד נתי רום מארגון חוננו, המייצג את המתיישב, טען בדיון כי הנסיעה הייתה שגרתית, ושדרש לחשוף את התיעוד של הרכב. לאחר שהוצג התיעוד, התברר כי הרכב אינו תואם לרכבו של המתיישב, ובית המשפט דחה את בקשת המשטרה לעכב את שחרורו.

עו"ד רום ציין: "לא ברור מדוע משטרת ישראל ממשיכה לעצור מתיישבים באופן לא חוקי וללא צו. גם לאחר שבית המשפט קבע כי אין חשד סביר נגד מרשי, המשטרה ביקשה לעכב את השחרור. אני מקווה שמקרים כאלה לא יחזרו על עצמם".
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "בעקבות דיווחים מבצעיים מהשטח מהם עלה חשד למעורבות רכב באירוע אלימות קיצוני באזור בנימין שבו נשרפו 2 רכבים וחורש, נפתחה חקירה שהובילה למעצרו של החשוד ששמר על זכות השתיקה. במסגרת החקירה, הובא החשוד לדיון בבית משפט, אשר הורה על שחרורו. פרטי המקרה ילמדו ויופקו הלקחים".
