בדו"ח שנכתב על ידי צוות המומחים של האו״ם לעניין תימן ופורסם היום (שלישי) בגוף התקשורת הסעודי אל-חדת', נחשפה הסלמה חסרת תקדים ברמת שיתוף הפעולה בין קבוצת החות'ים הנתמכת על ידי איראן לבין מספר ארגונים חמושים באזור, כולל אל-שבאב הסומלי ואל-קאעידה בחצי האי ערב, בנוסף להמשך התיאום עם איראן, חיזבאללה בלבנון וחמאס במסגרת מה שמכונה "ציר הרשע".
בדו"ח שהוגש למועצת הביטחון בתחילת אוקטובר 2025, נכתב כי החות'ים כבר אינם רק שחקן מקומי בתוך תימן, אלא הפכו לחלק מרשת אזורית חופפת החוצה גבולות, ותורמת לערעור הביטחון והיציבות באזור. הצוות אישר כי הברית בין החות'ים, איראן, חיזבאללה וחמאס נותרה פעילה, למרות הערכות קודמות שהצביעו על היחלשותה.

עוד דווח כי מנהיג הקבוצה, עבד אל-מלכ אל-חות'י, דיבר בפומבי על "תמיכה הדדית" עם חמאס. הדו"ח ציין גם כי שחרור צוות אוניית "גלאקסי לידר" (Galaxy Leader) על-ידי החות'ים בינואר 2025 התרחש במקביל לשחרור חטופים בידי חמאס, מה שמשקף, לפי הדו"ח, רמת תיאום פוליטית ותקשורתית בין שני הצדדים.
עוד פרט מטריד שפורסם בפלטפורמת התקשורת "ימן פיוצ'ר" (עתיד תימן) נכתב כי יועצי חיזבאללה עדיין נמצאים באזורים הנשלטים על-ידי החות'ים ומספקים תמיכה טכנית לתוכניות הטילים והמל"טים שלהם, זאת למרות עזיבתו של הגנרל האיראני "עבדול רזא שאהלַאי" את צנעא. הדו"ח גם ציין את מותם של לוחמים חות'ים בלבנון במהלך תקיפות ישראליות על עמדות חיזבאללה בספטמבר 2024.

צוות המומחים צפה בהמשך הקשרים המבצעיים בין החות'ים לבין סניף אל-קאעידה בחצי האי ערב, וציין כי קיימת הסכמה בשטח להפסקת עימותים ולניהול מלחמת התשה משותפת נגד כוחות הממשלה התימנית. הוא הסביר כי החות'ים סיפקו טיפול רפואי לחברי הארגון באזורים שבשליטתם, ונרשמו קשרים ישירים בין מנהיגים משני הצדדים לבין גורמי ביטחון של החות'ים לצורך תיאום פעילויות בשטח.
הדוח סיכם כי פעילות זו מהווה הפרה בוטה של אמברגו הנשק שהוטל על החות'ים לפי החלטה 2216 (2015), ומגלה את ההשפעה האזורית הגוברת של ארגון הטרור, שהחל להשתמש בשיתוף פעולה עם ארגוני טרור קיצוניים כדי לחזק את נוכחותו הצבאית והכלכלית באזור.
