נשיא לבנון הגנרל ג'וזף עאון סיפק היום (שני) הצהרה מעניינת ובה נאמר כי "ללבנון אין אפשרות אלא לנהל משא ומתן עם ישראל". הנשיא, שמנהל בימים אלו קרב עיקש מול חיזבאללה במטרה לפרקם מנשק, הדגיש כי שפת המשא ומתן חשובה יותר משפת המלחמה, כך לפי הצהרה שפורסמה על ידי משרדו.
בהמשך ההצהרה עאון הדגיש כי "בפוליטיקה יש שלושה כלים לפעולה: דיפלומטיה, כלכלה ומלחמה. כאשר המלחמה אינה מובילה אותנו לשום תוצאה, מה אנו עושים? סופה של כל מלחמה במדינות העולם היה במשא ומתן, והמשא ומתן אינו עם חבר או בעל ברית, אלא עם אויב".

עאון הוסיף כי "המצב בלבנון טוב והביקור שיבצע האפיפיור ליאו במדינה בנוסף לכנסים הבינלאומיים המתקיימים בה אינם אלא הוכחה לבריאות, לשגשוג וליציבות המדינה". לגבי האתגרים באזור, אמר הנשיא כי "התחלנו לטפל בנושא היחסים עם סוריה, והדברים נעשים ברורים יותר וישנן כוונות רציניות והדדיות. בקרוב יוקמו ועדות משותפות כדי לפתור את סוגיית סימון הגבול".
עוד הדגיש הנשיא הלבנוני כי "לבנון יכולה להגיע למטרה בקלות ובמהירות על ידי יציאה מהסמטאות העדתיות והדתיות שמחריבות את המדינה". לבנון היא מדינה בעלת זהויות אתניות רבות אשר להן דתות שונות ומגוונות. אמירתו של הנשיא מגיעה כביקורת חריפה על ארגון החיזבאללה שפועל בין היתר בגלל אמונתו בעליונות של האסלאם השיעי על הדתות האחרות.
