חוסאם אל-אסטל מנהיג המיליציה האנטי-חמאסית פרסם היום (שני) בחשבון הפייסבוק שלו סרטון בשידור חי בו הוא פונה לחמאס. אל-אסטל שרף את הדגל הירוק של ארגון הטרור ואמר: "אני מאתגר אתכם! אם באמת תפסתם למישהו נשק – תראו הוכחה אחת". מילים אלה מגיעות כנגד הטענה שחמאס משתלט על מיליציות בעזה ולוקח מהן נשק.
מנהיג המיליציה המשיך: "אתם שקרנים! חמאס נגמר לתמיד ולא יישאר ממנו כלום! מהיום אין ירוק, חמאס נמחק לנצח ויהפוך לאפר! תישארו איפה שאתם, אני כאן והולך לאן שאני רוצה, אני יודע איפה אתם ישנים ומה אתם לובשים". בסיום הסרטון נשמעים הסובבים אותו צועקים: "אין יותר ירוק!" שכזכור הוא הצבע של דגל חמאס.
🚨في بث مباشر على فيسبوك، خاطب حسام الأسطل قائد مليشيا مدعومة من إسرائيل، حماس وأحرق علمها الأخضر. أحد عناصر مليشيا الأسطل أمسكت فيه النار pic.twitter.com/dFxb7mUfYk
— ديوان (@DiwanDaily) November 3, 2025
בחודש ספטמבר האחרון חוסאם אל-אסטל, לשעבר איש בכוחות הביטחון של הרשות הפלשתינית, הודיע על הקמת קבוצה חמושה הפועלת נגד חמאס בחאן יונס שבדרום רצועת עזה. לאחר הקמת הארגון אל-אסטל קרא לתושבי חאן יונס לעבור לאזורים שבשליטתו על מנת לספק להם מזון, מים ומחסה. הוא ציין בהודעה כי הקבוצה החמושה שלו ממוקמת באזור קיזאן א-נג'אר, דרום מזרחית לחאן יונס, אשר התרוקן לחלוטין מתושבים במהלך המלחמה.
