אחרי שנמצאה בריאה ושלמה, במשטרה נזהרים מאוד במה שהם מספרים על מציאת הפצ"רית לשעבר יפעת תומר ירושלמי אמש (ראשון), ובנוגע לדיווחים כאילו "יצאה מהים ספוגה במים". גורם במשטרה מוסר ל-C14: "הבגדים שלה היו יבשים, היא הרטיבה לעצמה את השיער או נכנסה עם בגד ים והחליפה".
מוקדם יותר פרסמנו כי אותר טלפון סלולרי סמוך לסוכת המציל בחוף השרון על ידי חובבי איתור גלאי מתכות, אך נכון לעכשיו – אין וודאות שמדובר בטלפון "האבוד" של הפצ"רית". בכיר במשטרה מסר כי "היעלמות הטלפון של הפצ"רית היא חשד חמור לשיבוש הליכי חקירה".

מעצרה של תומר-ירושלמי הוארך בשלושה ימים, זאת למרות שדרישת המשטרה מהשופטים הייתה חמישה ימים, כשהעילה היא חשד לשיבוש הליכי חקירה ומסוכנות: "האינטרס הציבורי ראשון במעלה לחקור ולהגיע לחקר האמת ובמקביל חששות כבדים לשיבוש הליכי חקירה ועל כן מבוקשים ימי המעצר".
כזכור, אמש, שעות לאחר שלא אותרה בביתה, נפתח מסע חיפושים נרחב אחר תומר ירושלמי. לפי גורמים במשטרה, שוטרים שהגיעו אתמול בבוקר לביתה לצורך תיאום חקירה, לא מצאו אותה במקום, ומאז ניתק עמה הקשר.

ההיעלמות אירעה על רקע פרשת "שדה תימן" והחקירה שנפתחה בעקבות הדלפת הסרטון מהבסיס, שבה תומר ירושלמי הייתה מעורבת לכאורה. עם קבלת הדיווח על היעדרותה, נפתחו חיפושים בהובלת משטרת ישראל ובסיוע יחידות מיוחדות של צה"ל. הסריקות התמקדו באזור השרון והחוף הצפוני של תל אביב, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים.
ברקע, גורמים בכירים במשטרה הביעו חשש לשלומה, והחיפושים נמשכו שעות ארוכות עד לאיתורה. בהמשך נמסר כי תומר ירושלמי נמצאה בריאה ושלמה, הועברה לבדיקות רפואיות, ולאחר מכן, כאמור, הועברה למעצר ולהמשך מעצר.
