אוקראינה קיבלה היום (שני) מערכות הגנה אוויריות נוספות מדגם פטריוט מתוצרת ארצות הברית, במטרה להתמודד עם מתקפות רוסיה הבלתי פוסקות. נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ציין כי המערכות כבר נפרסו וכי נדרש ציוד נוסף להגנה על ערים ותשתיות מרכזיות ברחבי המדינה.
זלנסקי הודה לגרמניה ולקנצלר פרידריך מרץ על תרומתן של שתי מערכות פטריוט נוספות, שסופקו בעקבות תיאום עם נאט"ו וארה"ב. מדובר בנשק היעיל ביותר נגד טילים רוסיים, כאשר מגבלות ייצור עיכבו את העברתן למדינות נוספות.

על פי חיל האוויר האוקראיני, רוסיה שיגרה הלילה 12 טילים ו-138 רחפנים לעבר מטרות ברחבי המדינה. במחוז סומי נהרג גבר ונפצעו חמישה מבני משפחתו, בהם שני ילדים, לאחר שפגיעת רחפן הציתה את ביתם. במתקפות נוספות נפגעו נשים ואדם נוסף, ונגרם נזק לתשתיות אנרגיה באזור מיקולייב.
במקביל, דיווח המטה הכללי בקייב כי כוחות אוקראיניים תקפו בן לילה את בית הזיקוק לנפט בעיר סרטוב שברוסיה – התקיפה הרביעית במקום בתוך שבעה שבועות – וגרמו לשריפה נרחבת. לדבריו של זלנסקי, הפעולות הללו כבר צמצמו בכ-20% את כושר הזיקוק של מוסקבה.
