שר החוץ הטורקי האקן פידאן נפגש היום (שני) באיסטנבול עם שרי החוץ של טורקיה, סעודיה, איחוד האמירויות, קטאר, ירדן, אינדונזיה ופקיסטן. במהלך הפגישה פידאן נאם ואמר: "אנקרה רוצה לעשות כל מה שנדרש למען השלום, אך היא צריכה קודם לראות מסגרת מתקבלת על הדעת".
השר המשיך: "ישנן בעיות מסוימות ביישום הסכם הפסקת האש, צריך להגדיר את תפקידו של הכוח הבינלאומי שיגיע לעזה". כאשר נשאל על הכוח שישלוט ברצועת עזה ביום שאחרי חמאס, פידאן אמר: "חמאס מוכן להעביר את השליטה בעזה, אנחנו תומכים ברעיון שעזה תנוהל על ידי גורם פלשתיני אחר".

פגישתם של שרי החוץ התקיימה לאחר דיונים והתייעצויות בין המתווכות להקמת הכוח הזמני שינהל את הביטחון ברצועה. חשוב לציין שישראל דחתה בעבר את השתתפותה של טורקיה בכוח הבינלאומי שאמור להיות אחראי על ניהול הביטחון ברצועת עזה.
