תמונה שפורסמה בשבוע שעבר ברשתות החברתיות עוררה סערה. בתמונה נראו כלים הנדסיים של צה"ל מאוגדה 36, שעליהם הונפו דגלים הנושאים את סמל בית המקדש. בעקבות הפרסום מסר דובר צה"ל כי מדובר באירוע "הנוגד את ערכי צה"ל, הנושא ייחקר וינקטו צעדים בהתאם".
הודעת דובר צה"ל עוררה תמיהה בקרב רבים, נוכח העובדה שרק לפני כשנה וחצי פורסם ע"י צה"ל תמונה של חייל מתעטף בדגל הלהט"ב – תמונה שאינה מייצגת את כלל הלוחמים ואף פוגעת ברגשותיהם.

פנינו לדובר צה"ל כבר לפני שלושה ימים בבקשה להבין מהו ההבדל בין תמונה של בית המקדש שנאסרת לפרסום, לבין תמונה של דגל הלהט"ב המתפרסמת באופן רשמי. שאלנו, איזה מערכי צה"ל נפגע מדגל בית המקדש – ומדוע דגלי הלהט"ב, הפוגעים ברגשותיהם של רבים מהחיילים, אינם נחשבים בעייתיים לפרסום?
רק אתמול (ראשון) בצה"ל הגיבו לנושא: "ניתן להניף רק את דגל המדינה, דגל צה״ל ודגלי יחידות שסמליהם אושרו בוועדה המטכ״לית, ועל כן דגלים שאינם צה"לים אסורים ונאכפים", בעניין דגלי המקדש הוסיפו, "הובהר לחייל ע״י מפקדו כי אין להציב דגלים מסוג זה על גבי כלים צבאיים".

למרות שביקשנו התייחסות רשמית לעניין פרסום דגל הלהט"ב, בצה"ל התחמקו מהעניין הפרסום ולא התייחסו כלל בתגובה לעניינו. נציין כי החייל שתלה את דגלי המקדש לא נענש, אלא הובהר לו העניין בשיח פיקודי שגרתי. נזכיר כי בעבר דובר צה"ל נהג לטשטש באופן קסוע פאצ'ים שעליהם היה הסלוגן 'משיח'.
מארגון תורת לחימה שעוקב מקרוב אחר הנושא נמסר: "הצביעות של דובר צה"ל תא"ל דפרין נוזלת מהאוזניים. דגל מקדש של הלוחמים הגיבורים בשטח – לא. אבל דגל להט"ב – מתנוסס בפלטפורמות של דובר צה"ל עצמו. בימים אלו בהם כולם רואים את השחיתות בפרקליטות הצבאית מפניה הזהרנו שנים, חובה לבצע ניקוי אורוות גם ביחידת דובר צה"ל שהפכה מזמן למעוז שמאל פרוגרסיבי קיצוני".
