בוועדה לביטחון לאומי התקיים היום (שני) דיון בהצעת החוק של עוצמה יהודית להטלת עונש מוות על מחבלים. נציג השב"כ הביע תמיכה עקרונית ביוזמה, אך הדגיש כי יש להשאיר לשופטים שיקול דעת ולא לקבוע עונש מוות כחובה. במקביל, נציגי צה"ל ומשרד הביטחון נעדרו מהדיון.
יו"ר הוועדה, ח"כ גל הירש, אמר כי גם ראש הממשלה תומך בעונש מוות למחבלים, אך סבור שיש להשאיר חריג שיאפשר למתאם השבויים והנעדרים לבקש שינוי בעונש במקרים מיוחדים.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התנגד לעמדת השב"כ ואמר: "לא יהיה. ידע כל מחבל או מחבלת שיש רק עונש אחד על רצח ילדים נשים ומבוגרים – עונש מוות. אסור לתת להם תקווה ומוטיבציה לעונש אחר. זה יהיה עונש חובה בלי שום שיקול דעת".
כזכור, לפני כשבועיים הצהיר בן גביר כי אם חוק עונש המוות למחבלים לא יקודם בתוך שלושה שבועות, מפלגת עוצמה יהודית לא תהיה עוד מחויבת לקואליציה.
בהכנת הכתבה השתתף גם כתבנו בכנסת אברהם חסון.
